dinsdag 2 december 2014

DIY: stolp met kersttafereeltje

De regel dat de kerstman pas na het vertrek van Sinterklaas wordt binnengelaten, lappen wij hier thuis al jaren aan onze laars. Wij houden van Kerst en vooral van de aanloop er naar toe. Kerstfilms, kerstlichtjes, een volgestouwde kerstboom, kerstliedjes, kerstkoekjes… We genieten ervan.

Ik vind het altijd leuk om wat dingetjes zelf te maken. En dit jaar ben ik in de weer gegaan met glazen stolpen en zout.

Benodigheden:

Glazen stolpen (een setje van drie is te koop bij de Action)
• Een pak zout
• Een zilveren plateautje (Action)
• Een schoteltje of ander soort onderzetter
• Doorzichtig plakband
• Een led figuurtje (Action. En als ik nog een keer Action zeg, dondert mijn hele blog in elkaar :D)
• Huisje en boompjes (gezien bij de Action, maar ik heb ze lang geleden ergens anders vandaan)

Hoe maak je het?

Voor de grootste stolp:
• Neem het zilveren plateau en bekleed de rand aan de binnenkant met doorzichtig plakband, zodat de gaatjes afgedekt zijn.
• Vul het met zout.
• Plaats in het zout leuke figuurtjes. Ik heb er boompjes in gezet een een led sneeuwmannetje.
• Plaats de stolp erop.

De kleinere heb ik bij gebrek aan beter op een wit schoteltje gemaakt.
• Vul het schoteltje met zout
• Zet er iets leuks op. Ik heb voor een stenen kerkje en boompjes gekozen.
• Zet de stolp er op –> klaar!

Een kind kan de was doen, hè. En het staat echt heel kersterig, vind ik!

En hoe leuk, mijn sneeuwmannetje verandert van kleur! :)

Ik had nog een derde, kleine stolp over en daar heb ik niet al te moeilijk mee gedaan.

En omdat ik zo lekker bezig was, heb ik ook wat zout en een verkleurend led kerstboompje in een jampotje gedaan op het dienblad op tafel.

Nou, kom maar op met de kerst!

8 opmerkingen:

  1. Schattig! Mooi gedaan!
    Groetjes,
    Mona.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan! Zag ze veel voorbij komen op de ´be creative with action´ facebookpagina! Morgen ga ik eens fijn de tijd nemen de nieuwe winterbloemen aan mijn siertak vast te maken en wie weet nog meer winterspul! Volgene week zitten we in Dusseldorf en houd ik mijn ogen ook open voor leuks en inspiratie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He wat leuk gedaan en inderdaad niet eens zo moeilijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een toffe kerstideeën! Op naar de Action (bij ons om de hoek haha! :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk idee gedaan. Zo sneeuwman poppetje had ik verleden jaar ook. Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat staat dat allemaal gezellig! Leuke winkel is de Action toch he!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...