donderdag 6 november 2014

Schoonmaak- en opruiminspiratie

Ik zit weer in een periode waarin ik veel aan het weggooien en opruimen ben. Ik ben een chaoot en dat heeft zijn weerslag op mijn omgeving. Maar juist omdat ik zo’n chaoot ben, kan ik helemaal wegdromen bij het beeld van een schoon en opgeruimd huis. Het liefst een huis dat niet te vol staat met allerlei tierelantijntjes (misschien moet ik dan maar eens stoppen met mijn bezoekjes aan de Action, ja).

Om mezelf te motiveren om iedere dag weer een stukje op te ruimen en zo mijn ideaalplaatje na te streven, doe ik graag hier en daar inspiratie op. Dat doe ik bijvoorbeeld door het lezen van boeken (op dit moment ben ik in dit boek bezig).

Het helpt! Ik ben goed bezig, al zeg ik het zelf!

schoonmaak- en opruiminspiratie Bron

Behalve over opruimen en schoonmaken lezen, doe ik ook inspiratie op via YouTube. Hier een paar van mijn favoriete kanalen.

Clean My Space

Dit kanaal is gewijd aan schoonmaken en wordt gerund door Melissa Maker die behalve dit kanaal ook een schoonmaakbedrijf heeft. Op de een of andere manier weet zij het schoonmaken een tikje glamour te geven. Daarnaast heeft ze ook echt goede tips. In Amerika wordt voor veel schoonmaakklusjes Baking Soda gebruikt. Door de filmpjes van Melissa ben ik het ook gaan gebruiken. Vooral in combinatie met schoonmaakazijn, is dit een goed middel. Je kunt het hier in Nederland kopen bij de toko.

Laatst was het putje van onze douche verstopt. Ik had goed opgelet tijden de filmpjes van Melissa en stelde aan man voor om azijn en Baking Soda door het putje te gooien. Man was een tikje sceptisch, maar mooi dat het werkte. Als een tierelier!

Home Oganizing by Alejandra

In deze video's draait het om home organizing. Alejandra gebruikt in haar video’s veel felle kleuren. Alleen al van het kijken naar haar video’s word ik vrolijk. Ook zij heeft goede tips. Ik was er bijvoorbeeld zelf nooit opgekomen om T-shirts verticaal in een lade op te bergen.

Light by Coco

Coco is een Nederlandse, woonachtig in Amerika. Haar filmpjes zijn gericht op minimalisme. De tijd dat deze manier van leven werd aangehangen door zompige figuren op geitenwollensokken en stinkend naar oud zweet is allang voorbij. Coco had net zo goed een modemeisje kunnen zijn. Ze ís ook een modemeisje. Maar dan met een zeer minimale garderobe :)

Do It On A Dime

Kathryn is moeder en schooljuf. Ze vind het heerlijk om haar huis op te knappen of te organiseren, maar het mag niet veel kosten. Het is verbazingwekkend wat ze nog weet te bereiken met heel weinig geld. Haar huis ziet er niet uit als een huis uit een woonmagazine; er wordt echt geleefd. Haar benadering is nuchter en praktisch en dat vind ik ook wel eens prettig.

Echt, als ik een aantal van deze video’s kijk, ga ik als een dolle aan de slag in mijn eigen huis. Dat ideaalplaatje in mijn hoofd zal ik wel nooit bereiken, maar ik zie zeker verbetering!

14 opmerkingen:

  1. Seizoenswisselingsdingetje denk ik. Ik ben ook af en toe flink aan het ruimen, heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tips! Ik moet dringend eens mijn kast onder handen nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heerlijk hè, zo eens lekker opruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whoehahaha! Je zou er bijna van gaan opruimen ... bijna ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan jij wat van dat opruim-gevoel aan mij geven? Ik ben echt de aller aller vreselijkste opruimer op deze aardbol! Uitstellen en nog eens uitstellen! Resultaat: een keuken vol bordjes die nog in de vaatwasser moeten en een bed vol kleding die nog opgevouwen moeten worden.... Ik ga maar eens aan de slag! Liefs, Eva
    www.mrsanchelon.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pinterest kun je ook hele leuke tips op vinden. En dat baking soda met azijn is inderdaad helemaal geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, niet nodig die websites. Ik ben de meeste geordende persoon van het noordelijk halfrond denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat kan je veel met baking soda. Handige tips!!

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben blij dat je weer volop blogjes aan het schrijven bent! Gezellig!
    Groetjes,
    Mona.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik laat deze filmpjes dus echt niet aan mijn lief zien! Voor ik het weet is hij weer aan het ruimen. En ja, je raadt het al, ik heb daar een hekel aan! *zucht*
    (hoewel zo'n opgeruimd kast er toch ook wel weer gelee aantrekkelijk uitziet!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. en hoe ziet je gootsteen eruit? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Momenteel blinkt hij niet. Heb het te druk met opruimen, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. handige informatie! krijg je toch zin van om zelf je huisje aan te pakken

    BeantwoordenVerwijderen
  14. We zitten op 1 lijn! Ik ben me momenteel ook aan hwt vergapen aan dat soort filpmjes en sites. Heerlijk. Ik heb amper tijd om op te ruimen op die manier! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...