woensdag 12 november 2014

I ♥ november

November is voor ons altijd een wat rare maand, met drie gezinsleden die er dan jarig zijn. Wat officiële feestdagen en seizoenen betreft, ben ik al helemaal de weg kwijt. Want gaan we het huis nou versieren in Sinterklaasstijl of duiken we de kerstsfeer al in? Hang ik nou herfstdecoraties op of gaan we voor winterstijl?

Vroeger was het antwoord eenvoudig. Het moet nog Sinterklaas worden en we zitten midden in de herfst. Maar omdat de winkels tegenwoordig al vroeg volgestouwd zijn met winter-en kerstspullen, loop ik al snel al Jingle-Bells-zingend door de gangen van de Action met mijn armen volgestouwd met rendieren en minikerstboompjes.

Het is zó fout. Vooral ook de gekleurde lampjes die we erbij hebben gekocht. En nog fouter is het om ze in november in je woonkamer neer te zetten. Het kan niet, het mag niet. Het is niet kies, niet smaakvol. Het is Sinterklaasonterend. Maar ja, wat kan ik zeggen? Ik ben nu eenmaal zwak.

Ik moet maar niet teveel op de zaken vooruit lopen, want november heeft zo zijn goede dingen. Zo kunnen we weer ongegeneerd aan de stamppot gaan. Of aan de hachee. En bij de koffie nemen we gewoon een stuk speculaas. Het is ‘s avonds vroeg donker en de kaarsjes kunnen aan. Misschien slaat de regen wel tegen de ramen. Een reden om je lekker terug te trekken in de kussens van de bank met een dekentje over je heen en een goede film op tv. Moet je toch naar buiten, dan hul je je in warme truien en sjaals.

Mijn zestienjarige zoon is ook overvallen door novembergezelligheid, want hij jammert al dagen aan ons hoofd dat we Monopoly met hem moeten spelen. En zo ja, dan belt hij gelijk zijn vriend die dan ook komt, want die vriend wil ook heel graag Monopoly spelen. Ik heb het even afgehouden, want ik weet niet of je het weet, maar Monopoly duurt úúúúúren. Bovendien: wat zijn dit voor jongeren? Moeten ze niet gamen of in de stad hangen om chickies te versieren? Hm, blijkbaar in november even niet. Een dezer dagen zullen we dus wel aan de monopoly gaan, met een kaarsje erbij en misschien wat pepernoten. En dan het liefst op een heel gure novemberavond!

5 opmerkingen:

  1. Hahaha leuke post. En niet mogen? In je huis doe je toch gewoon je zin! Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje ... monopoly ... wat zijn dat inderdaad voor jongeren??
    Maarre, aan deze kant ook een zestienjarige die dit spel graag speelt. Waarom? Omdat hij een geldwolf is en (bijna) altijd wint ;-)
    Kan best hoor, kitschlampjes in november, dat vrolijkt de boel een beetje op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou staan juichen als ze monopoly willen spelen ipv aan de computergames hangen XD

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n sfeer in huis! Dat doet een mens deugt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit altijd wel een erg gezellige tijd maar heb er wel moeite mee als het zoals vandaag alleen maar regent en je je dus binnenshuis moet vermaken. Nu is dat nog niet zozeer het probleem maar mis het gewoon dat we niet even lekker buiten konden zijn...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...