zondag 16 november 2014

DIY: schrijven binnen een vorm

Ik vind met de hand schrijven soms best lastig. Dit komt doordat ik gewend ben om alles te typen. Een kort boodschappenlijstje schrijven gaat nog wel, maar moet ik een langere tekst schrijven, dan krijg ik kramp in mijn hand. Ik ben het met de hand schrijven gewoon niet meer gewend. En dat is jammer, want het heeft wél wat!

Een kaartje schrijven lukt meestal nog wel. Soms vind ik het ook leuk om zo’n kaartje een beetje op te fleuren. Dat kan bijvoorbeeld door binnen een vorm te schrijven.

 DIY: schrijven binnen een vorm  (Dit hart dient ter voorbeeld. Er staat alleen wat onzintekst in ;D)

Al wat je nodig hebt is een potlood, een gum, een liniaal en iets wat je kunt gebruiken voor het omtrekken van een vorm.

1. Gebruik je vorm om een omtrek te tekenen.
2. Trek lijntjes om op te schrijven.
3. Schrijf je tekst binnen de vorm en op de lijntjes.
4. Gum het potlood weg (en goed gummen is nog een kunst zie ik op de bovenste foto).

Je kunt ook een vorm tekenen met bijvoorbeeld een koekjesmal. En wanneer je een extra leuk effect wil hebben, trek je geen rechte lijntjes om op te schrijven, maar maak je ze rond.  

Als je niet teveel tekst hebt, kun je de letters naderhand nog eens extra dik aanzetten voor een extra leuk effect. 

En nu nog even wat werken aan mijn handschrift. Ik ben trouwens een rare, want ik heb niet echt een vast handschrift, maar gebruik er meerdere. Al van jongs af aan. Zijn er meer mensen die dit hebben? Of ben ik hier echt een rare in? :)

10 opmerkingen:

  1. Nee, hoor! Geen rare ben je. Ik doe dat ook. Ik heb net een kaart voor een collega geschreven die met pensioen gaat. De woordwolk (alles wat met pensioen gaan te maken heeft) heb ik in de vorm van een klavertje vier geschreven. Erg leuk! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En weer een leuk idee! 'k Moet bij het kaartjes schrijven tegenwoordig wel een leesbril opzetten, anders ga ik zeker buiten die lijntjes schrijven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn handschrift is om te huilen, echt! Vroeger kon ik echt keurig schrijven, maar omdat ik het nooit meer doe, gaat het met sprongen achteruit. Soms kan ik het zelf niet eens meer lezen, wat ik heb opgeschreven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee! Thnx voor de tip! Ik vind de vorm van de vogel echt tof! En met aparte letters helemaal een feestje om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een super idee. Ik heb op de schrijfcursus wel eens in een spiraal moeten schrijven maar dat was niks estetisch. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet raar hoor, ik heb ook minstens twee handschriften die ik courant gebruik. En een kriebelschrift, dat is voor die nota's die niemand anders moet lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuk idee! Ik vind handgeschreven teksten/kaartjes altijd zoveel persoonlijker! Dit ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel leuk! Helemaal niet raar, ik heb ook meerdere haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee. Een handgeschreven kaart is altijd veel leuker/echter. Je hebt mensen die voorgedrukte stickers plakken in de kerstkaarten, ik snap het niet!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...