zaterdag 1 november 2014

DIY: rendier op canvas

Ik had nog een klein canvasje liggen van de Action. Er moest iets mee gebeuren, maar ik wist niet wat. Maar al een tijdje zag ik overal rendieren en toen besloot ik dus dat er een rendier op moest komen. Een zwart silhouet en als achtergrond: ROZE!

diy: rendier op canvas

Eigenlijk ben ik niet zo van het roze in huis. Ik hou van een iets stoere inrichting en verder is dit een echt mannenhuis. Maar af en toe maak ik een uitzondering.

Action verkoopt momenteel krijtachtige verf in heel zachte kleurtjes  van Home Deco. Ik had al een tijdje wat flesjes in huis, maar nog niets gebruikt. Maar het zachtroze lokte. Ik besloot nu dus alle regels te overtreden en ongegeneerd voor roze te gaan! Het was een klein projectje met leuk resultaat!

Wat heb je nodig:

- Een zacht kleurtje verf voor de achtergrond (eventueel dus Home Decoverf van de Action
- Een klein canvas (in mijn geval 24x30 van de Action)
- Zwarte acrylverf (ik heb een tubetje van de Kwantum gebruikt)
- Kwasten
- Een permanent marker
- Een potlood
- Een plaatje van een silhouet van een rendier (van internet afhalen)

 

 
Ik heb eerst het rendier in potlood op het canvas getekend.

Daarna heb ik met de roze verf om het rendier heen geschilderd.

Voor mijn gemak ben ik met een zwarte permanentstift over de potloodlijnen gegaan. Daarna was het gemakkelijk om het rendier met zwarte verf in te kleuren.


In vredesnaam, vrouwtje, wat ben je allemaal aan het doen?

Schilderen. Met het  puntje van mijn tong uit mijn mond.

En tadaaaa!!!

diy: rendier op canvas

Ha, roze in mijn huis. Lekker ongegeneerd! De plek waar het canvas op de foto hangt, is trouwens alleen tijdelijk. Ik moet nog even een vast plekje zoeken. Of misschien zet ik het schilderijtje ergens rechtop met wat leuke dingetjes ervoor. Komt helemaal goed!

11 opmerkingen:

  1. Ha! D'r zit weer flink tempo in het plaatsen van je blogjes. Fijn, want ik vind ze heerlijk om te lezen. Mooi, zoals jij altijd van alles in elkaar fröbelt, ook deze is goed gelukt! Zou zelf ook wel eens willen fröbelen maar vind er (even) de tijd niet voor. En ook de inspiratie ontbreekt moet ik eerlijk zeggen.
    En aan hond L. moet weer eens een plogje (photoblog) gewijd worden, heerlijk om naar die hond te kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk gedaan! En zelfmaken is altijd leuker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat gaaf zeg,zou helemaal passen in ons interieur!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...