woensdag 5 november 2014

DIY: mandje met plantje en appeltjes

Ieder jaar, wanneer er appeltjes aan ons kleine appelboompje in de achtertuin zitten, sta ik in dubio: zal ik er iets van maken of  niet? In de eerste instantie heb ik er vaak niet zoveel zin in (ik ben niet zo van de groene vingers en groendecoraties). Maar als ik dan al die mooie rode sierappeltjes in al hun overvloed zie hangen, begint er iets in me te zeuren. En als die appeltjes dan op de grond vallen en nutteloos op de grond gaan liggen rotten, voel ik me verwend rotmens die al die mooie appeltjes niet weet te waarderen. Schande!

Ik besloot dus toch iets in elkaar te hannesen. Het resultaat? Tja, ik kan beter, maar het was een projectje van 5 minuten en mijn schuldgevoel is in ieder geval voor een deel verdwenen.

  
Deels ja, want de boom in de tuin hangt nog steeds overvol.


En de grond ligt vol met perfecte appeltjes, rotte appeltjes en vertrapte appeltjes.


Hm, misschien loslaten maar? Ik kan nu eenmaal niet alle appeltjes redden.

De spulletjes die ik gebruikte:
- Een mandje (Zeeman)
- Een nepplantje (Zeeman)
- Een rond stukje steekschuim (Wibra) (recht kan ook, maar rond is in dit geval het gemakkelijkst)
- Appeltjes!
- Cocktailprikkertjes

Zet het plantje in het mandje. Prop er stukken (natgemaakte) steekschuim langs de kant bij.
Prik appeltjes op prikkertjes en de prikkertjes in het steekschuim.
Klaar.

Gelukkig kun je ook een leuk effect bereiken door appeltjes gewoon ergens in te doen: een schaaltje, een kaarshouder, wat dan ook…

 
Wat een gezelligheid weer :)

4 opmerkingen:

  1. Wat een eenvoudig en leuk ideetje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een boel appeltjes! Ziet er leuk uit wat je gemaakt hebt :-) Je kunt er ook soort gebakjes van maken: rond stuk oase en hier een groen blad (blaadjes) dakpansgewijs omheen wikkelen en vastzetten (of mos). En dan op de bovenkant die rode appeltjes prikken. Of leuk verwerken in een krans...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuke ideeën! De krans heb ik al eens gemaakt, maar de taart nog niet. Ik zal het onthouden voor volgend jaar! :)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...