woensdag 19 november 2014

Badgebeuren

Dit is niet mijn eigen bad, nee :(

Er zijn genoeg mensen die helemaal niets hebben met het hele badgebeuren. Die het badderen benauwend vinden, of te warm of gewoonweg saai. Nou, ik niet. Ik ga het liefst iedere dag in bad. En het allerliefst twee keer per dag. Eén keer ‘s morgensvroeg en één keer ‘s avonds.

Ik doe dit niet echt, hoor. Er is altijd een stemmetje in mijn hoofd dat zeurt dat dit teveel geld kost en dat ik zuinig moet zijn. Maar dan nog ga ik een paar keer per week in bad. Altijd gewapend met een paar boeken, tijdschriften en een opschrijfblokje (voor mijn geniale  invallen, natuurlijk). Sinds kort heb ik ontdekt dat ik het ook heerlijk vind om liggend in het water naar YouTubefilmpjes te kijken. Dus al met al vermaak ik me prima in de warme geborgenheid van mijn badkamer.

Ik heb wel eens zo’n rekje voor in bad gehad. Je kent ze wel; van die rekjes met een boekstandaard en een wijnglashouder. Maar ik vond het uiteindelijk maar onhandige dingen. Liever zou ik iets als op onderstaande foto’s willen hebben; gewoon een stevig, goedpassend plankje.

Trouwens, dat stemmetje in mijn hoofd, dat zeurt over zuinigheid, mag ik gerust negeren. Uit onderzoek blijkt namelijk dat het nemen van een douche maar een klein beetje milieuvriendelijker is dan het nemen van een bad. Een mens staat gemiddeld 8 minuten onder de douche en verbruikt daarbij 62 liter water. Bij een gemiddeld bad verbruik je 80 liter water. Het zou me niets verbazen wanneer er bij de douchebeurten bij ons thuis nog meer liters doorheen gaan. Pubers die niet willen douchen en dagenlang dezelfde kleding dragen? Nah, geen last van, hoor. Hier wonen ze geloof ik in de douche (en de wasmanden zitten ook altijd vol).

Ik kom helemaal tot rust in bad.  Als het even tegenzit, of als iemand tegen me zeurt, dan is mijn antwoord vaak: “Ja, nou bekijk het maar. Ik ga in bad!” Ik zou dan ook niet weten wat ik moest doen zonder bad. Mijn leven zou dan in ieder geval niet meer hetzelfde zijn.

Ik heb mijn zinnen trouwens gezet op van die leuke led lampjes voor in bad: Spa Lights.

Ga ik voor kalmerend wit licht of voor disco? Ik denk toch voor het eerste.

Een beetje jammer alleen dat er maar twee lampjes in een pak zitten. Misschien moet ik even afwachten tot ze binnenkort in de Action liggen. Kwestie van tijd, toch? Tot die tijd moet ik me tevreden stellen met kaarsjes. Kijk, en als ik het dan helemaal af wil maken, kan ik altijd nog wat rozenblaadjes in het water strooien. En dat hebben ze nou wel weer bij de Action.

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk vind ik het! Helaas hebben we hier geen bad in huis. Daarvoor zou ik dan naar mn ouders gaan! Mja..dat doe ik dan weer niet zo snel. Afijn, wie weet komt hij er ooit in een volgend huis! Genietse!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een bad nemen kan mij ook enorm veel deugd doen, maar ik ben toch maar het praktische type dat in de douche gaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-) Heerlijk hé badderen. Binnen hebben wij een douche maar buiten in de tuin, niet jaloers worden, een spa met lichtjes die van kleur veranderen. Ik maak er dankbaar gebruik van als ik wil ontstressen. En anders ook. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooooh, ik ben stinkjaloers, hoor! Maar ook blij voor jou :) Lijkt me heerlijk!

      Verwijderen
  4. Ik ben er niet heel gek op. Vaak heb ik ontzettende zin in een bad maar lig ik er eenmaal in, dan verveel ik me snel en krijg ik het te heet.

    Aankomend weekend zitten Vlam en ik een dagje + nachtje in een hotel en ik hoop wel dat ze een bad hebben, kan ik ein-de-lijk die lekkere bruisbal die ik van Jill ooit kreeg, gaan gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, heerlijk een bad! Helaas heb ik die niet thuis. Als we een huis gaan kopen (we zijn bezig met nieuwbouw, maar nog te weinig kopers) wil ik ook graag een bad!
    En die lichtjes zijn ook superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha ik ben zo iemand die zich na 5 minuten al verveelt. Geef mij maar een douche (waar ik ook binnen 5 minuten onder vandaan ben ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind 't ook heerlijk in bad en inderdaad: het scheelt qua douchen in energie nauwelijks dus wat dat betreft hoef je het niet te laten. Die lichtjes heb ik ooit gehad - volgens mij Blokker of Wibra o.i.d. Ze deden het niet goed, dat was wel een beetje jammer. Als ik ze ooit bij - natuurlijk! - Action tegenkom ga ik ze weer eens proberen. Zo'n badkamer wil ik wel (bovenste foto!).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op vakantie ga ik altijd uitgebreid in bad, dit omdat we er thuis geen hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé! Sas leest ook hier. Grappig. Wat een kleine wereld! Ik ben ook zo'n liefhebber van badderen. Lekker met een boek en een muziekje heerlijk dobberen. Ik sleep altijd mijn laptoptafeltje van Ikea mee. Zo handig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...