donderdag 23 oktober 2014

Things I love thursday

Al geruime tijd zie ik dit thema op verschillende blogs langskomen. Het komt er op neer dat je donderdagblog gewijd is aan de leuke dingen die je de afgelopen zeven dagen zijn bijgebleven, al surfend over het internet of in real life. Niet moeilijk dus, wel leuk!

Mijn donderdagfavorieten:

 Nou ja, leuk… LEUK… dit verhaal over de laatste dag uit het leven van een hond is eerder mooi en aangrijpend. En omdat we zelf een hondje hebben voor mij ook wel verdrietig want automatisch vraag ik me af wanneer wij dit met onze hond gaan meemaken. Ik moet er voorlopig even niet aan denken! Hoe dan: zorg dat je tissues bij de hand hebt voordat je gaat kijken!

♥ Bijna ieder herfst krijg ik een heel kneuterig gevoel over me en wil ik ineens pantoffels aan en bij de verwarming breien. Dat ik niet echt kan breien vergeet ik dan maar voor het gemak even. Meestal kwam ik niet verder dan een lapje. Vorig jaar maakte ik zomaar een sjaal af. Mijn breikunsten hebben zich helaas nooit verder geëvolueerd. Maar nu is het tijd voor een volgende stap. Want wat dacht je van mokwarmhouders? En wat dacht je van deze leuke voorbeelden? Ik ga in ieder geval een leuk patroontje uitkiezen!

♥ Ik kijk op dit moment de serie ‘Orange is the new black. Het is een beetje het Desperate Housewivesgevoel, maar dan in de gevangenis. De serie draait om Piper Chapman die veroordeeld is tot 15 maanden cel na het transporteren van drugs. Ze komt als een naïef, lief meisje de gevangenis binnen, maar al snel weet ze zich aan te passen aan het harde gevangenisleven.
Ik kijk eigenlijk nooit tv in bed, maar van deze serie kijk ik graag een deeltje op mijn laptop voor het slapen gaan. Ontspannend, vermakelijk en verslavend!

♥ Als ik dan toch gezellig met mijn favoriete serie in bed lig, dan kan ik de boel net zo goed een beetje gezellig maken. Hier staan een aantal leuke ideeën om je bed extra cozy te maken. Het leukste vind ik nog wel dat de schrijfster er een aantal foto’s van relaxende honden tussen heeft weten te proppen. Perfect! :)

♥ Op de Facebookpagina Humans of  New York staan persoonlijke, rauwe verhalen van inwoners van New York. Ik heb veel bewondering voor de vastbeslotenheid van deze man.

♥ Vaak zit het huis bij ons vol. Als ik dan achter mijn computer zit en rustig wil schrijven, ofzo, luister ik vaak naar het geluid dat bij dit filmpje hoort. Dan kan ik me tenminste concentreren. En heel stiekem verkeer ik dan toch nog een beetje in zomerse sferen.

6 opmerkingen:

  1. Klinkt goed!! Leuk idee voor een happy lijstje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n lijstje. Fijn dat er zoveel things to love zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke lijst! Orange is the new Black is heel tof :D! Ha ha ik zette op de achtergrond jouw "relaxing 3 hour video" aan en ik kreeg keihard een reclame te horen. Meehh, ha ha. Maar inderdaad: ik ken dat filmpje :) fijne muziek/geluiden zijn dat! Maar ik erger me na een tijdje aan zulke muziekjes, dus dat vind ik altijd wel lastig. Want stilte vind ik ook niet fijn. Tegenwoordig zet ik de televisie maar zachtjes aan op de achtergrond & hoop ik dat ik niet word afgeleid door een leuk programma haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Orange is the new black’ staat hier ook weer aan. M. kijkt het, vind het zelf niet echt een leuke serie...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk lijstje! En ja, afscheid nemen van je huisdier... heftig... Wij hebben vorig jaar 1 van onze 2 katten moeten laten inslapen en dan sta je allebei wel even wat traantjes weg te slikken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...