donderdag 30 oktober 2014

Things I love thursday: herfstkleuren!

We mogen niet klagen over de temperaturen die we nu eind oktober hebben, maar toch heb ik maar even de mand met sjaals, mutsen en handschoenen opgediept. Want je zult zien, straks daalt de temperatuur ineens flink en kom ik op het laatste moment tot de ontdekking dat er handschoenen kwijt zijn, of dat iemand hier niet eens een muts heeft.

Maar goed, nu nog even genieten van de milde temperatuur, de prachtige najaarskleuren en het bibberige zonnetje dat af en toe om de hoek komt kijken.

Deze prachtige boom (Amerikaans esdoorn) staat in een hoek van de tuin. En in de herfst zijn de bladeren roder dan rood. Mooi!

Alle bloemenpracht is te danken aan man die nog steeds zijn groene vingers heeft.

 Lester Hond L. wil graag zijn gewoonte voortzetten om in de middag een paar uurtjes in de tuin te verblijven. Nu kan het in ieder geval nog.

Dit jaar heb ik trouwens absoluut geen last gehad van het verzetten van de klok. De andere gezinsleden heb ik er ook niet over gehoord. Het scheelt natuurlijk dat we om te beginnen al een uurtje extra konden slapen. Maar toch kan het verzetten van de tijd best verkeerd vallen. Maar dit jaar… geen last van!

Er staan zoveel bloemen buiten, dat ik vind dat ik er best een paar voor binnen mag stelen.

Als ik met hond L. loop heb ik drie  vaste routes. Route 1 is een kort rondje in de buurt van het huis. Route twee is een stuk van ongeveer een half uur door een nabijgelegen parkje en route 3 is wandeling van ongeveer 50 minuten en gaat langs onderstaande gracht: langs de ene kant heen, dan de brug over en langs de andere kant terug. Hond L. is niet gek en schrijft zich het liefst in voor route 3. Hij weet welke afslag hij daarvoor moet hebben en als ik alleen al in de buurt van die afslag kom, begint hij als een dolle te trekken om me mee naar route 3 te krijgen, desnoods met geweld.

 
Natuurlijk krijgt hij regelmatig zijn zin. Wandelen is niet alleen goed voor hem, maar ook voor mij. Dat er komende herfst en winter dus maar veel route-3-wandelingen mogen komen :)  En wie weet, misschien gaan we nog wel eens wild doen en komt er een nog langere route 4. Zal hond L. niet erg vinden!

{Mocht iemand me trouwens missen op Twitter: ik heb mijn account opgezegd (voor nu in ieder geval, want zeg nooit nooit). Ik zat er gewoon bijna niet meer op. Eigenlijk stuurde ik alleen nog maar een tweet de wereld in wanneer ik een blog had geschreven, wat op de een of andere manier ook een beetje cheap aanvoelde :) Regelmatig zeurde het in mijn hoofd dat ik weer eens moest twitteren. Maar ja, voor wie eigenlijk? Het leek me logischer om de boel op te zeggen, dus uiteindelijk heb ik dit gedaan. Op Instagram ben ik nog wel te vinden.}

9 opmerkingen:

  1. Ik ben gek op al die gekleurde bladeren!! En dan vooral een grote berg op de stoep, waar ik dan zo lekker doorheen kan banjeren!! HEERLIJK!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al die gekleurde bladeren zijn gewoon ongelofelijk de max!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig al die herfstkleuren en wat staan er nog veel bloemen bij jullie in de tuin. Mooi! En ja, we mogen absoluut niet klagen zo eind oktober. Gister en vandaag is het (hier) grijs, maar voor het weekend hebben we heerlijk weer voorspeld :-)
    Kan me voorstellen dat L. het liefst route 3 loopt, haha...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat kwijt zijn van handschoenen enzo op momenten dat ze echt nodig zijn, dat ken ik ja! Vandaar dat ook ik pas geleden even de voorraad heb gecheckt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een heerlijke foto's maak je toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vandaar! ik had nogal wat logjes gemist, maar je bent weg van twitter dus.
    ergens wel begrijpelijk ook.. en ik wil NIET NEE ECHT NIET HEUS NIET op insta. want daar zitten alle tieners op. ;-)
    leuk canvasje had je trouwens ook gemaakt en deze foto's zijn weer zo fijn, wat hebben we veel mooie dagen (met mooi licht!) gehad he.. hopelijk zijn ze nog niet op!
    en hier dit jaar ook niemand last van wintertijd! altijd anders, maar nu niet, wat zou dat zijn?!! fijn! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, de foto's! Ja, wat zijn die tinten toch prachtig he. Jammer dat de blaadjes door de wind te snel van de bomen vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's hoor! Echt mooie herfstkleuren zo! Ik moet zeggen dat ik best wel wat last van het uurtje verschil heb gehad, ben echt 's avonds eerder moe dan voorheen...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...