woensdag 29 oktober 2014

Miniportretjes

Ik ben nog steeds gek op mijn doodleboek. Op internet zie ik zo vaak leuke dingen om te tekenen, maar dan heb ik geen flauw idee hoe ik het aan moet pakken om hetzelfde soort resultaat te krijgen. Maar in dit boek wordt het allemaal op simpele, toegankelijke manier uitgelegd.

Er is een hoofdstuk dat ´Sweet little portraits´ heet en al toen ik het boek net in mijn bezit had, wist ik dat ik me een keer aan soortgelijke portretjes wilde wagen, want het voorbeeld in het boek ziet er ontzettend leuk uit.

Wat je nodig hebt:

- Papier
- Een dikke rode stift
- Een dunne rode stift/fineliner
-Een zwarte fineliner

 

Hoe:

- Teken eerst een cirkel of een ovaal.
- Daarna de buitenlijn van je figuurtje. Kleur de ruimte tussen de buitenste rand en de contourlijn van je figuurtje in.
- Teken met de rode fineliner details op het figuurtje.
- Maak af met wat zwarte accentjes.

Ik heb het zelf wel eerst in potlood gedaan. Na een paar mislukkingen merkte ik dat dit voor mij gewoon beter werkt.

Het is heel gemakkelijk om te doen, maar het effect is ontzettend leuk. Ik was zelf nooit op iets als dit gekomen, dus dan is een boek als dit handig.

Dit is mijn resultaat:miniportretjes tekenen

miniportertjes tekenen  miniportretjes tekenen Het hondje is mijn favoriet :) Het effect is ook zo leuk geworden omdat de rode Poscamarker, die ik heb gebruikt voor de ingekleurde rode vlakken, een heel mooi geschilderd resultaat geeft (het is dan ook een verfstift). Het is de enige Poscastift die ik heb, maar ik denk dat ik er nog een paar ga kopen. Hoe leuk was het resultaat wel niet geweest wanneer ik een roze kleur had gebruikt of lichtblauw?

Ik ben in ieder geval voor de komende regenachtige dagen onder de pannen!

12 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk tijdverdrijf en het ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig leuk! Dat heb je goed gedaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke hobby! Ik vind het omaatje ook goed gelukt hoor ... ik ga dit maar eens onthouden ingeval de dagen voor kerst erg donker en somber gaan worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig zeg. Oudste hier heeft het boek inmiddels ook. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hartstikke leuk. Bedankt voor de tip. Ik bestel het via Amazon.
    Ik ben zelf verslaafd geraakt aan kleur boeken voor volwassenen! Nooit gedacht dat er zoveel keuze in dit genre bestaat!
    Groetjes,
    Mona.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amazon is ook zo fijn! Hadden we dat maar in Nederland. Als ik iets echt niet kan vinden bestel ik het bij Amazon UK :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het altijd prachtige creaties die je maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gaaf weer! ik ga zo je doodlen in drie stappen (was het toch) kijken, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig! Ik zag het al bij je op IG. Ik ben begonnen met zentangles. Ik kan niet zo goed tekenen, maar dit gaat me aardig af. Zelfs mijn buurvrouw tijdens een vergadering werd er rustig van! :-) Ik heb in ieder geval binnen drie weken een stabilopen leeg getekend & geschreven (want dat heb ik ook herontdekt)
    Veel doodleplezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...