zaterdag 18 oktober 2014

How to doodle, drie stappen

Het tekenen is de afgelopen tijd blijven liggen. Ik had er geen rust voor. Laten we maar zeggen dat het leven even niet saai genoeg was ;) Maar ik miste het om gewoon even met het verstand op nul wat op papier te zetten, dus ik vond dat ik het weer op moest pakken.

Een tijdje geleden kwam ik een doodletutorial tegen op YouTube. Deze tutorial leert je hoe je in verschillende stappen een grappige doodle kunt maken. Het eindresultaat ziet er al snel indrukwekkend uit. Door het doorlopen van verschillende stappen is de uitvoering niet al te moeilijk.

Bij stap 1 teken je verschillende figuurtjes en elementen (bijvoorbeeld een milkshakebeker) op papier. Knip ieder figuurtje apart uit. Bedenk ook een quote of tekst die je ook uitknipt.

diy: doodle

 

Bij stap 2 leg je alles op een papier. Verleg de figuurtjes net zo lang totdat je tevreden bent over de opstelling. Teken daarna alles na op een leeg papier. Hier ging het bij mij een beetje mis. Mijn uiteindelijke tekening is heel anders geworden dat het opgeplakte resultaat op papier, haha. Ik heb zelfs achteraf een paar figuurtjes weggelaten. Maar de basis is wel hetzelfde gebleven. En uiteindelijk heeft het me toch geholpen om het op deze manier te doen.

Stap 3: Vul de witte ruimtes op met motiefjes, bv streepjes rondjes en krullen.

Tip 1: Geef de karakters verschillende gezichtsuitdrukkingen (hier ben ik zelf achteraf gezien een beetje in tekort geschoten. Bij mij kijken ze allemaal stomverbaasd).

Tip 2: Zorg dat je figuurtjes zoveel mogelijk met elkaar in verbinding staan. Laat ze bv  op elkaar staan, elkaar aanraken en naar elkaar kijken.

Ik heb met opzet mijn eigen figuurtjes voor de tekening gebruikt en niet de figuurtjes uit de tutorial, zodat het eindresultaat origineel is en echt van mezelf. Had ik nog kleine kinderen gehad, dan had het resultaat op de kinderkamer best aan de muur gekund!

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je er een uitleg over geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk eindresultaat zeg! Dat lijkt me toch niet zooo simpel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het zo stilletjes rondom je. Maar gelukkig, je bent er nog :) Heel erg gaaf wat je gemaakt hebt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik leef nog :) Maar ik had even geen tijd om te bloggen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...