donderdag 14 augustus 2014

Gezichtjes tekenen

Ik heb onlangs een heel leuk boek gekocht dat helemaal gewijd is aan het doodlen. Het boek heet ‘Craft-a-Doodle’ en je kunt het onder anderen bij Bol.com kopen.

Er staan heel veel bruikbare tips en oefeningen in. Ondanks dat ik een onwijze chaoot  ben, besloot ik gewoon met de eerste oefening in het boek te beginnen: gezichtjes tekenen!

Het is de bedoeling dat je losse onderdelen van gezichten bij elkaar kiest en daarvan iets leuks in elkaar flanst. Je begint met een hoofdvorm. En daarna kies je ogen, een mond en een neus. Als laatste maak je het af met een paar leuke wangetjes :)

Ik vind het een leuke oefening, want ik merk dat ik zelf dat ik, wanneer ik een gezicht teken, vaak voor dezelfde soort gezicht kies. Maar door deze oefening kwam ik met allerlei verschillende tiepetjes aan. Ik vind ze leuk! Mijn eigen voorkeur gaat vooral uit naar de bloemenmeisjes.

Ah, we hebben de smaak te pakken en doodlen door.

De dame rechtsonder vind ik ook leuk.

Er staan 75 oefeningen in het boek, dus ik kan voorlopig wel even vooruit. Op naar oefening 2: een uil tekenen! :)

13 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk! En die gezichtjes zijn allemaal mooi geworden :-) Veel tekenplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke tekeningetjes! Leuk boek, heel erg veel plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie je met sprongen vooruit gaan, ze worden echt steeds leuker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt duidelijk de smaak van het doodlen te pakken en daarmee vooruitgang geboekt! Kunsterig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dat is leuk zeg. Is wel iets voor de oudste hier. Zou het ook in het Nederlands te krijgen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het is (nog ) niet in het Nederlands te krijgen. Maar ik denk dat het voor een boek als dit eigenlijk niet zoveel uitmaakt.

      Verwijderen
  6. ooohhh wat leuk wat leuk wat leuk ^^ en nu uiltjes! <3

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...