vrijdag 6 juni 2014

Zestien

Is het schooljaar echt alweer bijna voorbij? En begint echt deze maand de zomer al? Het is zo afgezaagd om te zeggen, maar wat gaat de tijd snel. Ik vind dit ook altijd een wat gekke periode met al die specifieke dagen als Moederdag, Vaderdag, Hemelvaartsdag, Pinksteren… Het lijkt niet op te houden.

In mei was jongste ook nog jarig (zestien, hij is zestien geworden! Hoe kán het?). Jongste heeft iets teveel MTV gekeken waar verwende kinderen een Sweet Sixteen Party krijgen en wilde dit nu ook. “Maar dat is toch alleen voor meisjes?” probeerde ik nog. Ik was duidelijk niet goed op de hoogte, want nee, het was ook voor jongens. En zestien worden is heel bijzonder, benadrukte zoon, en het is ook zo grappig dat hij en zijn beste vriend op dezelfde dag geboren zijn, dus wilden ze samen een groot feest geven.

Dat ‘groot’ heb ik even getemperd. Maar er kwam wel een partytent (geleend), statafels (geleend), een geluidsinstallatie (ha, geleend!) en er kwamen discolichten (geleend). We kochten een hoop eten en drinken in, maakten alles zo leeg mogelijk en maakten ons uit de voeten. Het feest werd een succes en iedereen was achteraf tevreden (ik vooral omdat we dat ook weer hadden gehad).

Het familiefeestje vieren we aankomend weekend met een BBQ (samen met oma die ook binnenkort jarig is). Eigenlijk hadden we zondag op het oog, maar als ik het weer zo bekijk, wordt het misschien zaterdag.

Tussen de bedrijven door hoop ik nog te genieten van het weer en de tuin, want wat fijn dat na dagen van regen de zon weer schijnt en wat staan onze pioenrozen er mooi bij! Ik hoop ook dat ik vandaag nog een beetje overeind blijf, want heel veel slaap heb ik de afgelopen niet gekregen. O ja, ik ging op tijd naar bed, hoor, maar ik werd meegezogen door dit boek en ineens was het 01.30. Ik ben al zo en zo gek op waargebeurde verhalen en dit boek is een echte pageturner. Aanrader!

13 opmerkingen:

  1. Zestien! *zucht*
    En wat een mooie pioenrozen! *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zestien. Gefeliciteerd. Hoe ging dat met alcohol vraag ik me af? Mochten ze van jullie drinken of niet?

    dat boek heb ik genoteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was inderdaad een lastige. Wanneer de kinderen (zestien en zeventien, dus) zelf naar een feestje gaan, wordt er bijna altijd alcohol geschonken. De uitgenodigden van het feestje van jongste waren tussen de 14 en 18 jaar. We hebben uiteindelijk afgesproken dat er geen alcohol zou worden geschonken, omdat ik het tegelijk ook een verantwoordelijkheid vind. Maar ik heb nog wel zitten twijfelen.

      Verwijderen
  3. Nog gefeliciteerd met je zoon verjaardag, mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd nog! Ja, ze worden zo snel groot! En die stomme tv programma's ook....pfff....ook erg belachelijk als je ziet welke cadeaus die kinderen krijgen! Nee, wij Hollanders zijn daar geloof ik te nuchter voor! En was het feestje afgelopen weekend ook geslaagd? Prachtig he die Pioenrozen...bij mij zijn ze nu ondertussen uitgebloeid, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog gefeliciteerd met je jongste zoon! Leuk dat hij toch zijn 'party' heeft gehad.. al was het in de garage vast ook erg gezellig, haha ;-) En afgelopen weekend het familiefeest? Hopelijk hebben jullie droog gehouden tijdens de bbq.
    Mooi die foto's van de pioenrozen. De rozenstruik bij m'n ouders staat nu ook volop in bloei, jammer dat het altijd maar voor eventjes is hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pioenrozen zijn ZO schitterend - jammer dat ze niet het hele jaar door bloeien. Ik denk het ook heel vaak hoor: HOE kan het dat dit schooljaar ook alweer bijna afgelopen is? Het is niet leuk meer, zo snel als het gaat. Zestien... Ik kan me soms niet indenken dat ik het niet meer ben...!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toen de zoon 18 werd, heb ik hetzelfde soort feestje gegeven met partytent, statafels en eten/drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartelijk gefeliciteerd met je zoon! En ja, de tijd vliegt inderdaad heel erg snel voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte nog met 'de kleine jongen'!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gruwelijk laat, want idd, wat gaat het de laatste tijd weer achterlijk snel die tijd, alsnog van je hieperdepiep van harte! 16. poe poe nou nou.
    en jaaaa, je rozen staan er prachtig bij! ^^ en dat boek klinkt interessant, maar ook heftig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...