zondag 22 juni 2014

Noodzaak

 
To live a creative life, we must lose our fear of being wrong.
-Joseph Chilton Pearce-

Oudste heeft het eerste jaar van de opleiding Animatie en Audiovisuele vormgeving erop zitten en hij is nog steeds enthousiast. Wat kan ik zeggen? Het is jong is creatief en houdt er dus van om lekker creatief bezig te zijn. En hij heeft het niet van een vreemde.

Ik word zelf altijd ene beetje ongedurig wanneer ik te lang niets getekend of gemaakt heb. Als ik dan uiteindelijk aan de slag ga, is het resultaat niet altijd even geweldig, maar ik word er altijd happy van.

Gisteravond vond ik dat ik lang genoeg niets had gedaan en ging ik aan de slag met een doodle, een tekening, hoe je het ook wilt noemen. Zo fijn om even niet naar een laptop, tv, of telefoon te staren. Digitaal tekenen zou dan ook helemaal niets voor mij zijn.

Ik had evengoed niet heel veel rust in mijn kont, dus ik denk dat ik ongeveer een uurtje met de tekening bezig ben geweest. Wat die enge figuur op het schilderij op de achtergrond moet voorstellen weet ik ook niet. De bloemetjesjurk vind ik leuk, al zou die mij niet staan. Nadat ik klaar was met tekenen voelde ik me alsof ik een dutje in de zon in een bloemetjesweide had gedaan. Heerlijk! :)

13 opmerkingen:

  1. Ik vind die figuur op de achtergrond wel wat hebben. Da's misschien Regina op oudere leeftijd? ;-)
    Fijn hè, als de kids het naar hun zin hebben op school/op hun opleiding. M'n oudste heeft er bijna een jaar Commerciële Economie opzitten. Het is blokken maar hij vind het nog steeds leuk. En dat is het allerbelangrijkst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem fantastisch. Weer! Oh, zo te kunnen tekenen zou ik ook wel willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. te leuk. ik zou ze op houten plankjes oid gaan maken en vet verkopen. en eentje verloten hier, maar dat had ik volgens mij al gezegd hahaha ow enne m'n sink is alweer shiny! ^^ nu nog wat kleren wegbergen ^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, voorlopig word ik er nog niet rijk van :)
      Ah, een shiny sink. Je weet het: je dag kan niet meer stuk :D

      Verwijderen
  4. Heerlijk dat het zo voelt om te tekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk joh! Zo lekker om zo bezig te zijn. Ik wil ook weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is weer leuk geworden! Heerlijk om even zo ontspannen bezig te zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd achter de pc of tv zitten is zeker geen goed iets, ik probeer dat vanaf nu ook weer drastisch te minderen aangezien het me in de vakantie goed is bevallen om minder digitaal bezig te zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er mooi uit,ikzelf probeer ook andere dingen te doen dan alleen maar digitaal bezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk dat je zo tot rust komt van het tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind al je tekeningen zoo mooi!! Vooral doorgaan!!
    Ik vind rust in haken, lezen, films kijken. Vooral niet teveel moeten.
    Ik ben toch maar weer een blog gestart, kon het niet laten. (link in profiel)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat jij met tekenen hebt, heb ik met fotograferen! Zo heerlijk rustgevend... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...