donderdag 8 mei 2014

Songfestival 2

Vanavond is de tweede uitzending van het songfestival en ik zit dan weer klaar! Ik moet zeggen dat Nederland mij (en veel anderen) afgelopen dinsdag positief verrast heeft. Het liedje was nog steeds hetzelfde liedje, maar waarin Ilse en Waylon echt het verschil maakten, was de presentatie van alles. Na heel wat jaren 80 acts gezien te hebben van schaarsgeklede dames op een glitterpodiumpje, met daarachter een met punaises opgehangen satijnen gordijn, viel het nog eens extra op hoe gelikt de presentatie van Waylon en Ilse was. Het camerawerk (bedankt België), de manier waarop ze met de camera speelden, de achtergrond, de belichting… Daar was over nagedacht! :)

Volgens de bookmakers zijn Ilse en Waylon na hun optreden pijlsnel van de vijfentwintigste naar de derde plaats van de ranglijst geschoten. ‘Calm After The Storm’staat nu op nummer 1 in drie landen en is een top vijftighit in zestien landen. Nou maak ik me nog geen enkele illusie, hoor. Ik denk dat er weinig valt te doen aan oostblokkers met een oostbloksmaak en vriendjesstemmen. Het songfestival is nu eenmaal een categorie apart, maar hopelijk lukt het ze om in de top tien te eindigen. Ik hoop ook dat Nederland voorgoed stopt met inzendingen aan te passen aan Songfestivalstijl door topperachtige liedjes in te sturen en lekker haar eigen gang blijft gaan. Daar is Nederland vorig jaar met Anouk al mee begonnen en dat hebben ze dit jaar voortgezet. Een positieve ontwikkeling!

Het Songfestival blijft al met al toch een grote trashparty en daarom zoek ik tijdens het kijken ook wat afleiding in andere dingen. Zo is het lezen van songfestivaltweets een grote bron van vermaak, maar dinsdagavond heb ik met een half oog op de tv ook weer lekker zitten tekenen. Iets wat ik al een paar weken niet had gedaan.

En zo valt de avond van de tweede halve finale vast ook goed door te komen. Wil je vanavond het feest compleet maken en je eigen points uitdelen, dan kun je een eigen lijstje downloaden. Iedereen die ook kijkt: veel leedvermaak plezier!

13 opmerkingen:

  1. Prachtig nummer, hoop dat ze hoog eindigen. En ja, als er iets is waar de Belgen goed in en gekend voor zijn is het camerawerk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was ook blij verrast met 't optreden van Ilse & Waylon en super dat ze door zijn naar de finale! Over dat camerawerk was inderdaad goed nagedacht en de hele setting zag er gewoon mooi uit. Vanavond komen m'n ouders bij mij en tussendoor zal de tv vast wel op 't Songfestival staan ;-)

    En wat een mooie tekening heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De oudste zit momenteel te kijken terwijl ik m'n rondje doe. Ik geniet vooral van haar commentaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben stiekem toch wel erg benieuwd morgenavond.... Ik ga zeker duimen voor onze Ilse en Waylon! Ze waren geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bitterballen moet ik nog steeds halen maar kijken doe ik morgen zeker! Ik vind dat jij erg leuk tekent. Deze is ook weer heel erg lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En vanavond de grande finale, eens kijken of het Ilse en Waylon lukt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook veel kijk plezier,ik kijk er ook naar vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben gisteravond ook met veel plezier zitten kijken en ja, de 2e plek is meer dan dik verdiend want ondanks de lading kritiek die ze over zich heen kregen, zijn ze in zichzelf en in hun liedje blijven geloven en was het veruit het beste nummer van de avond. Heel jammer dat Oostenrijk roet in het succes gooide, misschien best een goed nummer maar ik was totaal afgeleid door de zangeres zelf, zoiets hoeft voor mij echt niet en staat voor mij ook totaal los van tolerantie en acceptatie...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb heel dat songfestival gedoe gemist. Niks an. Maar wel een leuk liedje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier kijken we niet naar het song festival, maar ik had wel gelezen dat NL het goed gedaan had!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer van die Oostenrijkse zanger(es), als hij/zij niet zo nodig dat statement wilde maken, hadden we zeker gewonnen. Gewoon, omdat het een mooi liedje is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb gekeken naar de finale, en dat was toch wel erg leuk. Hoewel ik vind dat er veel politieke spelletjes worden gespeeld....zoals vroeger een hele avond kijken, die hele sfeer erom heen, nee dat is er niet meer....tenminste zo ervaar ik het dan hoor! Maar het nummer van Ilse en Waylon is wel erg goed! We draaien de cd van hun helemaal grijs! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...