maandag 17 maart 2014

Jillian Slimdown

Ik sport zeker vijf dagen in de week, wandel veel met hond L., heb niet eens mijn rijbewijs dus fiets veel. Je zou denken dat ik in topconditie ben, maar helaas valt dat nog best tegen. Je lichaam went nu eenmaal aan je vaste routine en soms moet de boel even flink opgeschud worden. En daar vind ik het nu weer eens tijd voor!

Ik wil een 30 dagen challenge op sportgebied aangaan. Ooit deed ik 30 dagen lang 30 Day Shred. 30 day Shred is een heel bekende DVD van Jillian Michaels (oorspronkelijk bekend van de Amerikaanse The Biggest Loser). Er zijn drie levels van 25 minuten. Je doet 10 dagen level 1, 10 dagen level 2 en 10 dagen level 3. En als het goed is, merk je na die 30 dagen dat je een stuk fitter bent en dat je wat strakker in je vel zit.

Sinds de 30 dagen challenge van destijds ben ik regelmatig workouts van Jillian blijven doen. Als ik eens niet zoveel zin in sporten heb, doe ik ‘30 Day Shred level 1’. Ben ik wat fanatieker, dan doe ik level 2 of 3. En heb ik er echt zin in, dan doe ik ‘No More Trouble Zones’, een andere workout van Jillian die een uur duurt.

Ik heb dit alles op DVD, maar alles staat ook op YouTube op het account van Lionsgate BeFit (zij hebben ook copyright, dus het is morgen niet ineens verdwenen).

Ik kwam op internet een schema tegen waarin meerdere workouts van Jillian Michaels zijn verwerkt en dat trok gelijk mijn belangstelling. Het is het volgende schema:

DAY 1 - 30 DAY SHRED: LEVEL 1
DAY 2 - 30 DAY SHRED: LEVEL 1
DAY 3 - NO MORE TROUBLE ZONES
DAY 4 - 30 DAY SHRED: LEVEL 1
DAY 5 - BANISH FAT, BOOST METABOLISM
DAY 6 - QUICK TROUBLE ZONES
DAY 7 - OFF!
DAY 8 - 30 DAY SHRED: LEVEL 1
DAY 9 - 30 DAY SHRED: LEVEL 2
DAY 10 - QUICK TROUBLE ZONES
DAY 11 - 30 DAY SHRED: LEVEL 2
DAY 12 - BANISH FAST, BOOST METABOLISM
DAY 13 - NO MORE TROUBLE ZONES
DAY 14 - OFF!
DAY 15 - 30 DAY SHRED: LEVEL 1 & QUICK TROUBLE ZONES
DAY 16 - 30 DAY SHRED: LEVEL 2
DAY 17 - NO MORE TROUBLE ZONES
DAY 18 - 30 DAY SHRED: LEVEL 1 & 2
DAY 19 - NO MORE TROUBLE ZONES
DAY 20 - BANISH FAT, BOOST METABOLISM
DAY 21 - OFF!
DAY 22 - 30 DAY SHRED: LEVEL 2 & 1
DAY 23 - QUICK TROUBLE ZONES
DAY 24 - BANISH FAT, BOOST METABOLISM
DAY 25 - QUICK TROUBLE ZONES & 30 DAY SHRED: LEVEL 2
DAY 26 - OFF!
DAY 27 - NO MORE TROUBLE ZONES & 30 DAY SHRED LEVEL 1
DAY 28 - BANISH FAT, BOOST METABOLISM & QUICK TROUBLE ZONES
DAY 29 - 30 DAY SHRED: LEVEL 2 AND THEN LEVEL 1
DAY 30 - NO MORE TROUBLE ZONES

Als ik er zo naar kijk, dan moet ik zeggen dat ik er ab-so-luut geen zin in heb, haha. Ik bedoel, het begint nog redelijk rustig, maar daarna is het flink aanpoten en kom ik niet meer weg met 25 minuten van wat gehuppel met wat gewichtjes. Ik moet met dit schema aan de bak en flink ook. En weet je wat? Ik ga het gewoon doen.

Het is vertrouwd gebied, ik heb alles al eens gedaan. Behalve ‘Banish Fat, Boost Metbolism’. Ik heb wel eens gekeken en weet wat het is: een uur lang cardio en om eerlijk te zijn heb ik een hekel aan cardio :( Maar goed, die cardio zal ik nu ook moeten doen. Wat ‘Quick Trouble Zones’ is, moest ik even opzoeken, maar het is gewoon de ‘No More Trouble Zones’ DVD zonder vloerwerk, wat inhoudt dat je alleen circuit 1 t/m 4 doet.

Mocht iemand anders hier ook zin in hebben (dat lijkt me nou sterk), dan kun je hier de workouts vinden:

30 Day Shred: level 1
30 Day Shred: level 2 (en da’s nou raar, bij Lionsgate BeFit is hij momenteel niet te bekijken, dus even van een andere gebruiker, voor zolang het duurt)
No More Trouble Zones
Quick Trouble Zones (zelfde als bovenstaande, maar na circuit 4 stoppen)
Banish Fat, Boost Metabolism

En omdat ik mezelf ken, omdat ik weet dat ik sporten meestal goed volhoud, maar na het sporten rustig een reep chocolade wegwerk, zal ik tijdens de dertig dagen geen suiker en zonder toevoegingen eten. Iets waar ik de laatste tijd wel redelijk thuis in ben geraakt, maar waar ik nooit echt consequent in ben. Ik zal mijn boek van Amber Albarda er dus ook weer eens bijpakken.

Natuurlijk hou ik jullie helemaal van mijn glorie of falen op de hoogte. Morgen begin ik, maar t/m dag 4 maak ik me nog geen zorgen. Op dag 5 krijg ik dat uur cardio en dan zal het me waarschijnlijk ook vies tegen gaan vallen. Maar goed, geen resultaten zonder de nodige zweetdruppels!

6 opmerkingen:

  1. Lijkt me een pittige tante, die Jillian Michaels! Pittige 30 dagen challenge ook ... ik wens je veel suc6!
    *zei ze, terwijl ze ondertussen aan een reep chocola knabbelt* ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik moet er niet aan denken! Ik fiets een paar keer per week op de hometrainer terwijl ik naar een film op m'n pc kijk en dat vind ik eigenlijk al teveel...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha leuk geschreven. Heel erg veel succes. You can do it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat sport je al veel zeg! Ik zit de hele dag. ;) Maar goed dat je deze challenge aangaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha ik moet even lachen om je tekst: mocht iemand hier ook zin in hebben (dat lijkt me sterk).... Hahaha :P ik zou t wel willen doen, maar zin heb ik er inderdaad niet in ;) wel knap hoor! Ben erg benieuwd
    Stiekem ga ik wel een kijkje nemen op YouTube!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...