woensdag 12 maart 2014

Grote schoonmaak

Soms lijkt het alsof de boel in mijn hoofd vastloopt. Ik ben dan de zogenaamde flow kwijt. Ik maak aan het begin van de dag een planning, maar bij klus nr. 2 ben ik al heel andere dingen aan het doen. Ik pieker, ik begin dingen en maak ze niet af, het lukt me niet om mijn huis op orde te houden, mijn administratie op orde te houden, mijn léven. Ik slaap slecht, ben snel afgeleid, chaotisch… Kortom, er mag wel eens een bezem door mijn hoofd heen.

Sinds een aantal jaren weet ik dat er één ding is waardoor ik de boel weer helder krijg: Kundalini Yoga. Kundalini yoga is een soort yoga waarbij je niet eeuwig in een of andere vreemde houding hangt, maar steeds in beweging blijft. En er wordt heel veel met ademhaling gedaan, iets wat bij mij op de één of andere manier veel effect heeft. Achteraf voel ik me van binnen uitgedeukt. Ontspannen. Vanaf dag één slaap ik weer heerlijk. De wereld lijkt schoon, netjes, geordend. Ik loop weer lalalala-end door het huis. En het lukt me om aan gewoon één ding te denken in plaats van aan honderd dingen tegelijk. Kortom, op Kundalini yoga kan ik altijd weer terugvallen.

Ik doe bijna uitsluitend Kundalini yoga van Ana Brett Het ziet er allemaal een beetje vreemd uit, geloof me, de eerste keer heb ik ook in een deuk gelegen, maar het hélpt. In ieder geval voor mij. En dat is toch waar het om gaat? Vanavond heb ik dus lekker een uurtje geyogaat en ik denk dat ik dat morgen ook weer doe. Moet je eens zien hoe vrolijk ik er dan bij loop :)

9 opmerkingen:

  1. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Is er een bepaalde video van haar die je daarvoor gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een hele verzameling DVD's van haar. Maar de DVD die bij mij het meeste effect heeft is de 'fat free yoga'. http://www.yogawebstore.nl/ravi-singh-ana-brett-fat-free-yoga-kundalini-yoga.html

      Verwijderen
  2. Goh, je maakt me wel nieuwsgierig hoor ;-) En mooi dat die yoga voor jou helpt.

    Een fijne zonnige dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat leuk! Ik had er nog nooit van gehoord. Ik moet ook hoognodig weer zoiets gaan doen. Zou goed voor me zijn denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig! Ik heb van deze soort yoga nog nooit gehoord. Maar wat heerlijk dat het helpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk, helemaal goed en een mooie manier.
    Ik zeg altijd de 3 R van Rinus?, namelijk rinus rust regelmatig ;-).
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kundalini yoga lijkt me wel erg mooi. Ben wel benieuwd hoe het precies werkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fijn dat het werkt voor je, maar wat een hoofd heeft dat vrouwke, leidt dat niet af? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...