zaterdag 15 maart 2014

Eindelijk weer wat kleur

Ik stond deze week in dubio: alle winterjassen van de kapstok of niet. Want het was écht superlekker en het leek wel alsof het voortaan altijd zomer zou zijn. Nou ja, dat idee, had ik een beetje. Ik pakte een paar uurtjes zon met een boek in de tuin. En hond L. had mooi geluk, want we wandelden extra ver.

En hoe meer kleuren er buiten zijn, hoe beter ik het vind. Ik heb zo’n hekel aan die kleurloze dagen in januari en februari. Maar nu gaat het weer de goede kant op!

De winterjassen bleven hangen. Mede dankzij de voorspellingen voor wat koudere dagen. Tja, het is natuurlijk ook nog maar maart, hè? Het kan nog alle kanten opgaan. En toen ik eenmaal aan die gedachte gewend was, besloot ik om dan ook maar mijn sjaal af te breien.

Het is een simpele rechtgebreide sjaal, maar waar ik trots op ben, is de franje. Nooit geweten dat franje maken zo gemakkelijk is. Dat is het echt! En nu ben ik een muts aan het breien. Kan heel goed dat die volgend jaar pas van pas komt, maar het gaat erom dat ik een beetje bezig blijf op breigebied.

Doodling deed ik ook weer. Niets bijzonders, maar het blijft een ideaal iets om af en toe tussendoor te doen.

De bovenste maakte ik tijdens het koken (wel tijdens meerdere maaltijden). De onderste kostte me een kwartiertje tussendoor. Ik vind het nog steeds erg leuk om te doen! Ik kwam ook deze site tegen. Oooooh, helemaal leuk!!!

10 opmerkingen:

  1. Januari en februari zijn ook nooit mijn maanden, veel te veel binnen zitten, alles grauw en grijs, niks aan. Nu de lente zich voorzichtig al wat laat zien, merk ik ook dat mijn energielevel weer groeit en dat ik overal weer zin in krijg, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brrrrr, het is vandaag een stuk kouder dus zo'n mooi gebreiden sjaal met franjes komt zeker goed van pas :-)
    En oh, wat een spelbreker die ... euh hond Anoniem ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je maakt mooie doodles! Je moet ze inlijsten. Een muur vol met doodles!
    Leuke sjaal!
    Fijne week toegewenst.
    Mona.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kleur spat ook van de foto's af, ze zijn zo mooi! en je doodle ook! en je sjaal hahaha die mocht je rond kerst van me om he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk breien, dat heeft mijn moeder me ook geleerd, alleen heb ik het al jaren niet gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooi, kleurrijk blog! Heeeerlijk! Ik ben ook zo blij met meer zon en kleur. Die doodles zijn echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met dit weer herleef ik ook helemaal. Prachtige doodles maak je, ben gezond jaloers. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ja, je raakt zo gewend aan dat mooie weer hè. Ik vond het ook heerlijk! Maar helaas heb ik vandaag gewoon weer de winterjas aan. Leuk die sjaal! En dat het een simpel model is maakt niet uit... ik kan helemaal niet breien, haha.
    En die doodlings zijn weer erg gaaf geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och ja dat mooie weertje, die mag wel blijven<3
    En wat heerlijk zeg, die eerste 2 foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...