zondag 30 maart 2014

Bijkomtijd

Sommige mensen zeggen dat ze de meest briljante ideeën onder de douche krijgen. Ik zou dat ook graag zeggen, maar het is niet waar. Onder de douche schieten me juist allerlei nietzobelangrijke, maar wel handige dingetje te binnen. Een formulier dat nog terug moet naar school. Een pakketje dat op de post moet. Een telefoontje dat gepleegd moet worden. En ja, ik vraag me ook vaak heel veel af. Soms heb ik het zo druk met het bedenken van allerlei dingen dat ik bijna vergeet mijn haren te wassen. Of ik vergeet de tijd en moet me daarna haasten om niet te laat voor een afspraak te komen.

Mijn pubers nemen ´s morgens ook ruim de tijd voor een douche. Als het echt te gortig wordt, geef ik even een schreeuw, maar over het algemeen gun ik ze die tijd.

Je bent iets meer aan water kwijt, maar je krijgt er nadenktijd en bijkomtijd voor terug. En dat is ook wat waard, vind ik. Staan die consuminderaars met hun douchetimers daar eigenlijk wel eens bij stil? :)

{En ik vind het zo leuk, dat gedoodle. Dit keer in combinatie met wat waterverf, op papier dat niet voor waterverf bestemd was, dus wat rimpelde, maar ach…}

16 opmerkingen:

  1. Ik douche altijd maar kort. Prachtige doodle weer. Je hebt echt talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, als je lang onder de douche staat, rimpel je ook hahaha. Echt leuk! Die doodle. Ik douche ook altijd kort maar heb geen timer of zo hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, vreemd hoe je tot rust komt onder de douche en je gedachten laat gaan hè? En jij hebt je gedachten ook meteen maar gedoodled, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat is deze doodle ook weer mooi! Je kunt het echt. Kun je ook tafereeltjes doodelen, bijvoorbeeld een echtpaar aan de bar of zoiets?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben een hardnekkige badmadam. Zalige doodle!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik het koud heb, vind ik het heerlijk om wat langer onder de douche te staan. Maar over 't algemeen ben ik altijd zo mee klaar ;-) En wat een gave doodle heb je weer gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Douchen is niet alleen om schoon te worden, het ontspant me. Ik probeer juist aan niks te denken als ik eronder sta. Leuke tekening btw!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och heerlijk douche. Ik kijk er altijd naar uit na een lange werkdag...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik douche ook nooit al te lang, gewoon weg omdat daar eigenlijk geen tijd voor is. Als manlie thuis is wil ik er wel eens langer onder staan. Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OT: Ik heb je genomineerd voor de very inspiring blogger award:
    http://insoons.wordpress.com/2014/04/03/very-inspiring-blogger-award/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk geschreven! Ik douche altijd vrij kort. Alleen in de winter blijf ik er wel eens langer onder staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, heb je die doodle zelf gemaakt? Gaaf joh! Ik badder het liefst, ik vind de douche in onze nieuwe huis helemaal 3x niks, hahaha! Gelukkig hebben we (nu ook) een bad, dus daar plons ik maar in! ;) Weet wanneer ik op ideeën kom? Als ik aan het stofzuigen ben....raar maar waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij schieten ook vaak van dat soort gedachten door mijn hoofd als ik aan het douchen ben, soms kan ik me er compleet voor afsluiten en is het meer een welnessmomentje maar veel vaker bedenk ik me dat ik nog van alles moet...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw. Die is ook weer mooi!!
    Ik gun mezelf tijdens het douchen juist een moment om alles van me af te spoelen. Rust. Geen gedachten. Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. geweldige doodle weer ^^ en ik zal vriendje eens vragen wat die allemaal bedenkt onder de douche, staat er elke dag 20 minuten onder, waardoor ik dan weer compenseer en eh, niet zo lang douche. geen tijd dus voor allerlei existentiele vragen zoals waarom er geen einde komt aan het heelal hahaha

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...