zondag 9 februari 2014

Lamme zondag + doodles #1

Ik voelde me onoverwinnelijk. Om me heen ging men een voor een neer. Als zielige vogeltjes lagen ze in bed: de zwakkelingen die zich hadden laten vellen door de griep. Ik had even last van een verkoudheidje, maar ha, die kreeg me niet klein. Ik werkte gewoon door, deed wat ik normaal gesproken ook deed. Ik verzorgde man, die ondertussen ook op bed lag. Ik meldde oudste af voor school. Maar ik? Ha, ik voelde me superlekker, lalalalala!

Hoe dit verhaal vol grootheidswaanzin afliep, kunnen jullie denk ik wel raden :( Terwijl ik rondhuppelde werd ik ingehaald door een paar enge, gemene, laagbijdegrondse griepbacillen. En ze vonden het maar niets dat ik zo op hen neerkeek en besloten me deze keer eens extra goed te pakken te nemen. Hoofdpijn zal ze hebben, een verstopte neus, misselijkheid, brak, zere spieren, zere alles…

Gelukkig gaat een griep altijd weer over. Ik ben nu op de zesde dag, dus verwacht dat het vanaf nu alleen maar beter zal gaan. Ondertussen maakte ik ein-de-lijk de sjaal af waar ik mee bezig was. Helaas moeten de draadjes nog weggewerkt worden, want ik kwam er erachter dat ik geen stopnaald heb. Tja, dit is nu eenmaal geen huishouden waar iets als een stopnaald zomaar in de kast ligt.

Ik ging verder met mijn mini-online-doodle-cursus. Ik kleurde de zon, maar had geen zin meer om verder te gaan met de stralen. To be continued…

Ik merk wel dat ik het heel leuk vind om het te doen. Het is geen kunst met een grote K, meer iets leuks en luchtigs wat je tussendoor kunt doen, wanneer je ergens zit te wachten of wanneer je tv aan het kijken bent. Het is rustgevend en, net zoals bijvoorbeeld het maken van een puzzel, een goede hersenoefening. Ik denk dat ik het er in ga houden…

Omdat ik toch een paar dagen vroeg op bed lag, las ik voor ‘dit persoonlijke lijstjeDe avonden van Gerard Reve (ik wilde dus echt eerst Richard Gere op schrijven, dan kun je nog zulke verantwoordelijke literatuur gaan lezen, blijkbaar verloochent het echte karakter zich niet, haha). Ik zal er nog een boekenblog aan wijden, maar wat ik wel nu al over kan zeggen is dat de hoofdpersoon zijn tijd ver voor was op het gebied van mindfulness, want hij denkt aan de lopende band: hier ben ik dan, hier sta ik dan, kijk mij nou… Er was tijd om alles lekker op je gemakje te overdenken. Zo slecht hadden ze het niet in die tijd.

En nu ga ik heel veel tosti’s klaarmaken voor iedereen hier en een lekkere luie zondag houden.

Een bankhangikbenlamlendigennogeenbeetjegrieperigdag.

Update:

Iemand vroeg naar het breipatroon van de sjaal, dus hierbij:

De sjaal is gebreid met de valse patentsteek, dus twee recht, twee averecht, en met dubbel garen (dat laatste hoeft trouwens niet per se).

- Je hebt ongeveer vijf bollen garen nodig (standaard dikte)
- Breinaalden nr. 6
- Zet een aantal steken op dat deelbaar is door 4 + 1 extra steek

Ik ben gaan breien met dubbele draad. En met dit patroon:

Alle naalden: *2r, 2av* eindig met 1 r.

Als je even doorbreidt kan de sjaal deze winter nog gedragen worden! :)

14 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je snel weer 100% fit bent.
    En hahaha, dat zou ik ook kunnen hebben: Richard Gere schrijven dan. Is in ieder geval veel lekkerderder. (Of nou ja, vroeger dan.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Avonden! Dat is grappig - ik ben daar een dag of wat geleden mee begonnen. Ik vind het heerlijk rustig lezen - ik was eerst bezig met 'Koorts' van Saskia Noort maar dat was me wat te druk op de een of andere manier. Terwijl dit boek: ja. De spruitjeslucht walmt je tegemoet maar het heeft wel een bepaalde knusheid :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm, Richard Gere, net zoals een wijn, lekkerder naarmate de jaren vorderen, voor mij toch, hahaha. Hier ook zo'n lamme zondag, zonder ziekte, gelukkig. Word snel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zulke bankhangikbenlamlendigennogeenbeetjegrieperigdagen zijn ook wel eens fijn, daar kom je weer een beetje van op adem. Maar het moet niet te lang duren hè? Hopelijk gaat het op deze zevende dag al wat beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat doodlen lijkt mij ook wel wat. Eigenlijk doe ik dat al maar het blijven losse dingetjes op toevallige papiertjes. De Avonden heb ik ooit gelezen toen ik 18 was of zoiets. Ik vond het zo saaaaai toen. Deprimerend. Misschien zie ik er, als ik het nu weer eens lees, wel een bepaalde schoonheid in. Dat is wel vaker zo. Hahaha Gerard Reve/Richard Gere die koppeling had ik nog niet gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoop dat je weer fit bent!
    had ook hetzelfde, heb later dan de rest griep gekregen. Ik dacht ik fiets er wel even doorheen. Nou, niet dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, niks aan om zo lamlendig en grieperig te zijn hè. Maar het schijnt te heersen. Gelukkig gaat het met jou weer de goede kant op. Leuk dat doodlen! Zelf ben ik nu bezig met een Wasgij-puzzel, terwijl ik dan ondertussen tv kijk...

    Beterschap & een fijne dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vervelend dat de bacillen je alsnog te pakken hebben gekregen! Hier gaat het nog steeds goed, dus hopelijk blijft dat zo! Beterschap in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou graag het brei patroon van je sjaal te weten komen ;)
    Beterschap!
    Groetjes,
    Mona
    U.S

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mona, ik heb het patroon als een update in het blogbericht gezet!

      Verwijderen
  10. Thanks Regina!
    Groetjes,
    Mona.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beterschap, hopelijk ben je inmiddels op geknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hm. ik begon te lezen en dacht, oh nee, gaat mij dat dan alsnog ook nog overkomen?!!
    #grijptnaardevitaminepillen ;-)

    dat gedoodle ziet er echt zoooo leuk uit ^^

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...