dinsdag 25 februari 2014

Een vleugje lente

Ik bloei op. De dagen worden langzamerhand wat langer. De zon schijnt vaker. De temperatuur kruipt wat op. Het zou een beetje overdreven zijn om het al lente noemen. Het koude regentje van vandaag heeft dat wel duidelijk gemaakt. Maar toch voelde het lekker om dit weekend de uitgedroogde kerssterren weg te doen en om nieuwe, vrolijke planten in de vensterbank te zetten. Er slopen zelfs al wat paasspulletjes ons huis binnen.

We stonden voor het eerst dit seizoen op het veld vanwege een American Football wedstrijd van jongste. We hadden geluk met een blauwe lucht en een zonnetje. Maar evengoed had ik het na een uur behoorlijk koud, daar op de tribune. Gelukkig had ik warme koffie bij me. We droegen sjaals waarin we ons verstopten en verder hielden we de stand van de wind en de sterkte van de zon goed bij. “Ah, ik geloof dat de wind is gaan liggen.” “Oei, wat een wind.” “Hé, het wordt wat warmer!” “Het lijkt wel lente.” “Shit, die wind weer.”
Dat zal vast geholpen hebben ;)

Jongste won uiteindelijk met 20-0, dus wat hem betrof was het seizoen goed begonnen. En dan hebben de kinderen nu ook nog eens een weekje vakantie. Dat betekent dat ik ook wat langer kan slapen. Héér-líjk!

7 opmerkingen:

  1. Ja zaaalig! Ik ben ook zo blij met de langere dagen en met deze krokusvakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik fiets in het daglicht naar mijn werk en ook weer naar huis. En zonder wanten ook nog! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook heerlijk dat het 's middags nog licht is als ik thuiskom. En van dat zonnetje word je ook helemaal blij! Zondag hebben wij nog een stuk gewandeld, maar ik vond de wind ook nog vrij fris ;-) Maar in de luwte was het gewoon warm. Laat de lente maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk he dat het alweer langer licht wordt en dat je overdag echt het idee hebt dat het al lente is! Echt genieten dat de winter zo verloopt! Geniet lekker van je weekje 'vakantie'!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaa, ik bloei ook helemaal op! Ongelooflijk wat dat langere licht en dat lentegevoel toch, elk jaar opnieuw, met me doen! En dan nu nog de krokusvakantie erbij, geen wekkers 's morgens vroeg - heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van mij mag het wel zo blijven, met die zon erbij! Heerlijk! Ik zie net dat het hier zestien graden wordt komende week, yay! En wat goed van die wedstrijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...