zaterdag 9 november 2013

Achter de wolken, enz…

Tja, het is weer de tijd van het jaar. Ik meen iets van een herfstdepressie te voelen aankomen. Donkere ochtenden, donkere avonden en eh, ook donkere middagen. De fiets van oudste gestolen. De kat die alles onderkotst. Hubby, ik en jongste die grieperig rondlopen. Oudste, die normaal gesproken de weerstand van Superman heeft, kampt met een koortslip. Alles is zeurderig en somber. Het regent élke dag. Ik heb het koud, maar weet niet zeker of dit door de temperaturen komt, of dat ik koortsachtig ben. De zebravinkjes, die elkaar iedere dag met veel gesnater de tent uitvechten en die ik eigenlijk kwijt wilde, krijgen in oktober gewoon baby´s. En tot overmaat van ramp kotst de hond de boel ook onder.

Voordeel van een week wat ziekig zijn is dat ik het boek Het puttertje van Donna Tart uit heb gelezen. Ik zal er geen uitgebreide recensie over schrijven maar o, wat een heerlijk boek is dit! Ik ben een grote fan van Donna Tart (zover dat kan met haar, in het totaal, drie boeken). Ze schrijft heel, heel gedetailleerd en dat is een schrijfwijze dat me vaak aanspreekt. En dit boek is tot nu toe mijn favoriet. Vijf sterren!

De appeltjes aan de boom in onze tuin beginnen al te vallen. Als ik er nog iets van wilde maken moest ik opschieten. Mijn hoofd stond er niet naar, maar ik heb zojuist snel iets voor op de voordeur in elkaar geflanst.

En nu hopen dat het griepje straks wijkt, dat de donkere, korte dagen gaan wennen en mijn humeur weer wat beter wordt. Om de boel een handje te helpen, ben ik weer iedere dag aan de yoga. Veel yogaroutines kan ik niet verdragen. Ik kan maar niet begrijpen wat er nou zo geweldig aan de ‘downward facing dog’ is. En minutenlang (in mijn geval al wankelend) in een vreemde pose blijven staan, is ook niet aan mij besteed. Maar ik ben gek op Kundalini yoga van Ana Brett, een soort yoga waarbij je veel meer in beweging bent en die me lang niet zo verveelt. Met name deze dvd doet wonderen voor me. Een heel enkel keertje pak ik via YouTube iets van Tara Stiles.

Wanneer dat niet helpt kan ik altijd nog naar the nicest place on the internet gaan (als ik hier naar kijk, krijg ik zin om de persoon die toevallig iets te dicht in mijn buurt staat, in de houdgreep te nemen en dood te knuffelen). Of misschien is het een idee om even in deze huiskamer te gaan zitten.

En voel ik me dan nog steeds shit, dan moeten ik misschien voor de stevige aanpak gaan en naar de strenge woorden van Rocky luisteren.

Zo, dat zijn genoeg kunstgrepen op een rij, dacht ik zo. Ik verwacht snel weer een stralend humeur te hebben. Gisteren heb ik de zon al even gezien. Misschien gaat hij deze maand nog veel vaker schijnen!

10 opmerkingen:

  1. heerlijk herfst en dan de winter overslaan en zo door naar de lente. Leuke deurhanger met die appeltjes. Manlief heeft net de houtkachel aangemaakt dus naar de video hoef ik niet te kijken :0) En iedereen, het huisvee incluis, wat ziekjes bah. Hopen dat ook iedereen snel weer beter is. Van Donna Tart heb ik nog nooit gehoord laat staan iets van gelezen. Ik ben maar eens in Nicci French gaan lezen, dat had ik ook nog niet eerder gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook allemaal depressie wat de klok slaat :-(
    Gewoon geen fijne tijd van het jaar. Slecht weer, minder weerstand, gevoelig voor kwaaltjes.
    Maar jouw titel en tips, daar kan ik wel wat mee, bedankt!
    En volgens mij drinkt Sylvester Stallone zich de winter door haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien is dat ook een goed alternatief, die drank, haha ;)

      Verwijderen
  3. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar dat boek. Hoop dat jullie allemaal weer een beetje uit de lappenmand krabbelen. Ik ben ook niet dol op deze tijd van het jaar en vooral niet op die regen maar het is wel lekker fris zeg ik dan maar.. ;-)
    Gelukkig geen ziektes en kwaaltjes (afkloppen).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vreselijk dit weer. Het is zo jammer dat we zelf niet aan de knopjes kunnen zitten. Dan had de zon volop geschenen :) (of was het altijd lente haha)
    Beterschap!! En hopelijk schijnt het zonnetje snel weer in jullie huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love your blog!! Zit nu al een uurtje te neuzen op alle linkjes die je gedeeld hebt. Heerlijk!!
    Weet je wat? Ik kom gewoon naast je wonen. Gaan we samen al die linkjes in werkelijkheid brengen!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb 2 jaar geleden een blauwe lamp gekocht onder het mom van 'baat het niet dan schaadt het niet' en ik moet zeggen: volgens mij helpt het echt! Ik ga er elke dag 1 uur onder en de gebruikelijke herfstdip heb ik redelijk onder controle ;-)
    Ik ben ook bezig met Het Puttertje maar ik vind hem tot nog toe nog wat langdradig. Af en toe heb ik het gevoel dat ik door dikke stroop heen zwem maar goed: ik doe het haar niet na dus tja...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moet ook altijd erg wennen aan die overgang hoor, vooral dat het 's avonds dan al zo vroeg donker is en dat je zoals afgelopen weekend veel regen hebt, is niet direct mijn ding. Dan merk ik ook wel dat mijn humeur er onder te lijden heeft...
    Dat boek heb ik inmiddels op mijn lijst gezet, ik heb ooit 1 boek van haar gelezen maar dat viel me nogal tegen, dus ben benieuwd wat ik van deze zal gaan vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een grappige website the '' nicest place on the internet '' . En wat een mooi hartelijk welkom voor de voordeur heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...