donderdag 3 oktober 2013

Wedstrijd

Oudste gaat al enkele weken met de trein en de bus naar school. Hoewel de verbinding best goed is, wordt hij soms van school gehaald door Hubby. Hubby werkt niet al te ver van zijn school, namelijk.

Als oudste ’s morgens met de trein heen is geweest, zet Hubby hem hier in het centrum af. Oudste pakt dan zijn fiets en fietst het laatste stukje naar huis.

Niets aan de hand denk je. Maar het zijn mannen en het kan niet normaal. Er moet een wedstrijdelement in. Wie is er het eerst huis? Man met de auto, of oudste met de fiets?

Ik sta meestal te koken of ik zit wat te werken wanneer de achterdeur hier openvliegt en oudste hijgend naar binnendendert. Grote voeten, maat 47, stuiteren door de gang, de garagedeur wordt opengerukt en oudste duikelt de garage in.

Op het moment dat man zijn afstandsbediening pakt en de garagedeur opent, ziet hij oudste daar al staan: wijdbeens, armen over elkaar en een brede, triomfantelijke glimlach op zijn gezicht.

En dat iedere keer weer. Zouden ze er ooit genoeg van krijgen?

(O, en als een typische moeder roep ik natuurlijk ‘doe nou niet en ‘doe nou voorzichtig’ en ‘hou eens op met die wedstrijdjes’, maar het is maar een ritje van tien minuten en het fietspad is een aparte strook naast de weg. Dus al met al toch best veilig. En oudste is dus echt geen twaalf meer, maar al bijna zeventien, hoe graag ik de tijd ook terug zou draaien…)

4 opmerkingen:

  1. Haha.. volgens mij hoort dat gewoon bij mannen. Zie het hier op het werk (bijna allemaal mannen) ook met bedrijfsuitjes, dan willen ze toch persé de snelste zijn. Dùhh ;-)

    Een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha! Herkenbaar! Zo'n wedstrijdelement is mannen eigen. Zal wel iets van vroeger uit de oertijd zijn haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou het echt een mannending zijn? Met dochterlief van bijna 16 doe ik ook wel eens dit soort dingen hoewel ze de laatste tijd wel zoiets heeft van: 'moet dat nou echt?' Tja, de tijd terugdraaien... Ik zou het soms ook heel graag willen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...