zondag 13 oktober 2013

Natte zooi

We zijn natuurlijk best verwend geweest deze zomer. Daarom is dit natte weer behoorlijk wennen voor mij. Vrijdag was het al mis. Bij het wakker worden hoorde ik de regen tegen het raam slaan. Ik hoopte dat het weer gedurende de ochtend om zou slaan, maar dat kon ik mooi vergeten.

Ik was het liefst gezellig binnen gebleven. Veilig achter het raam, met sloffen aan en de verwarming hoog, heeft die regen nog wel iets. Maar nee, ik moest er keer op keer doorheen. Op mijn fiets en gehuld in een vormeloze regenjas. En iedereen die ik sprak was in een verschrikkelijke bui. Iedereen leek te mopperen en leek de dag door te sukkelen in afwachting van het weekend. Ik wilde dat ik kon zeggen dat ik zelf in een zonnig humeur was, maar helaas… ook ik was niet om te harden.

Gisteren was het geloof ik voor een groot deel droog. Vandaag is het weer mis. Extreem weer wordt het alweer genoemd. Ik heb het idee dat deze term maar al te snel uit de kast wordt getrokken. Als ik zo uit mijn raam kijk, vind ik het allerminst extreem. Gewoon een natte plenszooi. Grijs. En nat…  eh, zei ik dat al?

Ik heb net mijn yoga gedaan en daar klaart mijn dag altijd een beetje van op. Nu de rest nog. Want het zal toch niet de hele dag doorgaan met die regen? Nee toch???

oktober 2013 014

12 opmerkingen:

  1. Ik ben er bang voor.... De houtkachel snort gelukkig lekker warm in de kamer, maar buiten.... Brrrr...
    Hahaha, misschien waren we wel op hetzelfde moment aan de yoga! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. extreem weer vind ik ook behoorlijk overdreven. Het is gewoon herfst en een stevige bui (die soms de hele dag duurt, haha) hoort daar gewoon bij. Ik kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt als je er iedere keer door moet maar lekker binnen met het kacheltje aan, boekje of filmpje erbij of iets anders dat je graag doet, is het helemaal niet erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vrees met grote vreze ... niet extreem maar de komende dagen blijft het miezerweer. Vanaf donderdag kan je maar beter een paar dagen in je bed blijven liggen :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het weer wel wat hebben. Heerlijk de blaadjes die weer vallen. Loslaten. Lekker warm met sloffen aan bij de kachel. Kaarsjes aan... Ik geniet van elk seizoen. Veel succes want het zal nog wel een tijdje grijs en koud worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het heeft bij gisteren 8 uur onafgebroken geregend. Misschien was het zelfs 9 uur, dat kan. Non-stop regen. Als ik eruit had gemoeten had ik het vreselijk gevonden. Nu probeerde ik mezelf maar voor te houden dat het 'zo gezellig en knus' was en ik probeerde niet aan die mooie zomer te denken. Aan dagen dat de schuifdeur openstond. Het geluid van spelende kinderen buiten.... Zucht... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, hier heeft het zondag wel de hele dag geregend.. en het ging best tekeer met harde wind erbij. Echt zo'n dag om binnen op de bank te ploffen met een boek en een lekker warm bakkie drinken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pff ik word gek van die regen! Helemaal erin fietsen is een drama. Gelukkig ga ik nog op vakantie. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aantrekkelijk vind ik het absoluut niet, dit weer. Vooral niet omdat ik zowat dagelijks doorheen moet op de fiets met m'n cape je en plastic tas over mijn zadel. Maar het houdt je wel fris. Schrale troost :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hier heeft het zondag wel de heeeeele dag geregend. maar met zo'n palmboom ziet het er nog triester uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het heeft hier ook flink geregend. Echt een dag om gewoon binnen te blijven en met een warm dekentje een film te kijken of een boek te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja dat hoort bij NL regen alleen is dat niet zo fijn.Mooie regen foto.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...