donderdag 10 oktober 2013

Extreem

Op dit moment gaat het houden aan een dieet nog zo zo, maar ik zit weer aardig in een sportregime. Ik maak lange wandelingen met hond L., doe drie keer per week een workout met Jillian Michaels (meestal 30 day shred), doe 1 keer per week aan yoga en drie keer per week Callanetics.

Callanetics is natuurlijk uit de oude doos. Het is de voorloper van Pilates en in de jaren 80 was het helemaal hot. Callanetics claimde dat je er tien jaar jonger uit kon zien in tien dagen. Natuurlijk was dat overdreven, maar de oefeningen hadden wel degelijk effect! Omdat ik het vroeger een tijdje iedere dag heb gedaan, ken ik alle oefeningen uit mijn hoofd. En dat betekent dat ik ze nu kan doen zonder beelden. Ik doe ze meestal in de slaapkamer en kijk dan ondertussen tv.

callanetics

Een paar dagen geleden deed ik weer mijn oefeningen en zapte langs de kanalen. Als snel bleef ik op TLC hangen; altijd goed voor wat inhoudsloze tv waar je maar met een half oog naar hoeft te kijken.

Er was een show aan de gang met allemaal jonge vrouwen. Ik begreep als snel dat de vrouwen bruidsgerelateerde opdrachten moesten uitvoeren (bv wie maakt het mooiste bruidsboeket) en dat ze daarmee uiteindelijk een bruiloft konden winnen. Maar wat ik eerst niet begreep was waarom een deel van de vrouwen in het verband zat. Zo was er een vrouw met een verband om haar hoofd gewikkeld, alsof ze kiespijn had. Een andere vrouw had verband rondom haar neus.
Toen kwam het moment dat een jonge vrouw een onderdeel van het spel won. “Pik maar een operatie van de lijst!” riep de presentatrice enthousiast. De vrouw zei blozend van opwinding dat ze voor de neusoperatie zou gaan, omdat ze niet wilde dat iedereen tijdens de bruiloft alleen maar naar haar neus zou staren. Even later kwamen de beelden waarop ze de operatiekamer in werd gereden.

Het was echt. Als ik dit vijf jaar geleden op tv had gezien, had ik gedacht dat het satire was. Maar doordat de ontwikkelingen op het gebied van reality tv de laatste tijd zo snel zijn gegaan, begreep ik dat het werkelijk was. Ergens keek ik er niet eens meer echt van op, maar tegelijkertijd was ik ook weer perplex.

Bridalplasty heet het programma. 12 vrouwen kunnen tijdens de show plastic chirurgie winnen en de bruiloft van hun dromen. Ze hebben allemaal een plastic chirurgie wishlist. Iedere week is er een winnaar en deze persoon mag een operatie van haar lijst kiezen. De uiteindelijk winnaar zal haar droombruiloft winnen en zal alle operaties op haar lijst kunnen afvinken. De aankomende echtgenoten zullen hun verbouwde echtgenotes pas weer zien op de huwelijksdag zelf.

bridalplasty

Ik vind een operatie niet niks. Iedere operatie, hoe klein ook, brengt risico mee. Ik snap dan ook niet dat er mensen zijn die daar zo gemakkelijk over doen. En wat ik nog minder begrijp is dat er echt mensen zijn die een wishlist hebben wat betreft plastic chirurgie. Heb je dan zo’n hekel aan jezelf? Of ben je dan bang dat je man je als jezelf niet goed genoeg zal vinden? Ik zou vooral ook bang zijn dat ik na de ingrepen mijn eigen gezicht niet meer in de spiegel zou herkennen. Sommige mensen die het nodige aan hun gezicht hebben later doen, zien er niet meer uit als zichzelf. Dat vind ik bijvoorbeeld van Linda de Mol. Maar toen ik laatst naar Geer en Goor keek (haha, en weer betrapt), vond ik dat Geer er ook vreemd uitzag, alsof de huid boven zijn ogen met Duct tape omhoog wordt gehouden, ofzo. Ja, de huid oogt glad, maar ik vind het geen verbetering. Geer ziet er niet meer uit als Geer. En Linda… die is haar eigen gezicht al lang geleden kwijtgeraakt.

Wie ik trouwens iets beter gelukt vind is Patricia Paay. Ja, een en al fake, ik weet het, maar ik vind haar gezicht niet raar. Eerder flink wat overgepolijst. Ook niet mijn smaak, trouwens. Nee, ik zou niet snel aan mijn gezicht laten sleutelen, want de voorbeelden die ik er van heb gezien, zijn niet om enthousiast over te worden. Als ik mag kiezen tussen een vreemd, gladgetrokken poppengezicht of een eigen gezicht met wat rimpeltjes, kies ik toch echt voor het laatste.

Vanavond weer Callanetics. Dan komt Cougar love gevolgd door Extreme Courar wifes. Mijn mond zal bij het kijken wel heel wat keren opvallen. Als ik ondertussen maar niet vergeet mijn oefeningen te doen, komt het wel goed.

8 opmerkingen:

  1. bridal plasty.. niet te geloven. en ja, ik weet dat de tv steeds erger wordt, reageerde net nog bij toaske daarop, maar jeeminee dit gaat wel heeeeeeel ver.
    en idd, een operatie als het niet nodig is? ik snap 't echt niet.
    ik denk dat ze die vrouwen beter gratis therapie aan kunnen bieden ipv gratis operaties..
    maar goed, jij bent goed bezig met je workouts, keep it up!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm ...die platte buiken op de bovenste plaatjes, komt dat door die oefeningen? Of hebben ze gewoon de slankste types daar neer gezet haha!
    Op zich beweeg ik ook genoeg maar oh, oh, dat lekkere eten. Zo moeilijk te weerstaan ... áls ik dan al iets zou willen veranderen aan mijn lichaam is het mijn blubberbuik. Maar om nou (al) dat vet weg te laten zuigen is ook weer zoiets. *zucht* accepteren dan maar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk amper tv. En nu weet ik ook alweer waarom ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OMG. Echt waar. Ik logde vandaag over 'The biggest loser'. Wat is er toch met ons aan de hand dat we dit soort bagger nodig hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oef, wat een vreselijk programma! Zo zielig voor die bruiden to be dat ze denken dat allemaal nodig te hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben ergens best wel benieuwd naar Cougar Love. Succes met je oefeningen, gaat vast helemaal goed komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bridal Plasty... nog nooit van gehoord, kijk trouwens weinig tv en met reden (!!). Linda de Mol is onherkenbaar - het lijkt me voor haar moeder ook zo vreemd. Zit je naar je eigen kind te kijken dat een heel ander gezicht heeft. Patries is nog redelijk gelukt maar Monique vd Ven daarentegen is niet gelukt heb ik het idee. Ik zou op zich m'n ogen ooit wel eens willen laten liften. Denk ik. Om weer die blik te hebben van toen... Of ik het ooit doe is een tweede, denk het eigenlijk niet. Maar ik zou het wel willen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...