woensdag 11 september 2013

Vouw een handdoek tot een zwaan

Kom ik er ook ineens achter dat het vouwen van een badhanddoek tot een zwaan echt heel, heel gemakkelijk is. En dat terwijl het natuurlijk een cruciale overlevingstechniek is. Waar zouden we zijn zonder badhanddoeken in zwaanvorm? Ik bedoel maar! ;)

Je neemt twee  badhanddoeken (geen lakens, hè, dan wordt de zwaan zo groot). Ik deed het eigenlijk direct al verkeerd, want ik merkte dat mijn handdoeken veel te zacht waren. Bij voorkeur dus badhanddoeken die niet met wasverzachter zijn gewassen. Dan blijft de vorm beter zitten.

Je spreidt een handdoek voor je uit op het bed. Zó:

Je legt boven aan, in het midden, je duim. Dan leg je je andere hand aan de zijkant van de handdoek en rol je de handdoek strak op.

Als je het midden van de handdoek hebt bereikt, rol je de andere kant op. Zo ziet dat eruit. Ik heb even losgelaten om een foto te maken, maar in werkelijkheid ligt je duim nog gewoon bovenaan in het midden, zodat de boel netjes op zijn plaats blijft.

Als je klaar bent, heb je twee rollen tegen elkaar aan die je direct een zwaanvorm kunt geven.

Duw de boel in een soort z-vorm. Even goed aanduwen zodat de boel blijft zitten, hoor!

Leg je zwaan even weg en pak de tweede handdoek. Deze leg je verticaal op het bed.

Vouw de handdoek van beneden naar boven in een harmonicavorm.

Doorgaan tot het einde van de handdoek.

Als je klaar bent in het midden vastpakken en dubbelvouwen. Het ziet er dan uit als onderstaande.

Leg de handdoek voorzichtig op de rug van de zwaan. De uiteinden van de handdoek wijzen naar de staart van de zwaan. En kijk, daar is je zwaan! Nu kun je nog even de tijd nemen om de vleugels precies zo te draperen als je ze wilt hebben. Vaak zie je dat de vleugels uitgespreid zijn als een soort waaier. Ik vind dat een beetje truttig, dus heb de vleugels lang het lichaam gevouwen.

Ik heb de zwaan trouwens op het bed van oudste gelegd, haha. Die jongen weet niet wat hij straks ziet. En niet wat hij er mee moet. Ach ja, mijn moeder heeft weer een hobby, zal hij denken… ;)

8 opmerkingen:

  1. haha, je hebt duidelijk teveel vrije tijd! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is dat mijn handdoeken op deze manier niet in de kast passen, anders zou ik ze zeker zó vouwen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaaf! Ik heb me altijd afgevraagd hoe lang mensen in een hotel er over deden. Ik dacht dat dat wel een uur zou duren haha. Niet dus! Vandaar dat ze overal liggen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is bijna zielig om 'm uit elkaar te halen, hij zit er zo statig bij..... Mooi!

      Verwijderen
  4. Mooi hoor en tijdens onze nijl cruise konden ze er ook wat van, alle soorten en maten en beesten maakten ze ervan, mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gut, dat is inderdaad heel eenvoudig. Leuk! Zal het thuis eens uitproberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahahaha verzin het maar! hoe reageerde 'ie? ^^

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...