donderdag 12 september 2013

Van de zonnige kant

Je rent rond, doet vanalles en nog wat en wil vooral nog vanalles en nog wat doen en dan eens BAM, schiet het in je rug. En vanaf dat moment kan je he-le-maal niets meer.

Dat overkwam mij dus een paar uur geleden. Eerst wilde ik er niet aan. Het is me wel vaker in mijn rug geschoten en meestal hield het in dat ik wat vaker even ging zitten en wat kalmer aan deed. Nu dacht ik daar ook mee weg te komen. Ik ging de hond uitlaten, maar kreeg daar al snel spijt van. Daar ging ik, al schuifelend over straat. Af en toe bleef ik staan. Als de pijn me te gortig werd, ging ik zelfs even gebogen staan. Het zweet brak me uit en ik snauwde naar de hond dat hij in hemelsnaam snel zijn ding moest doen, want ik wilde terug naar huis.

Stapje voor stapje liep ik weer terug. Thuis wilde ik me op de bank storten, maar zelfs dat ging niet. Heel, heel langzaam moest ik met beleid gaan liggen. En toen ik eenmaal plat lag, was het afgelopen. Niets kan ik, behalve instructies geven aan zoon en een beetje tikken op de laptop. De dag is verloren. Het duurde even voordat ik dat kon accepteren.

Gelukkig zie ik nu ook weer nieuwe mogelijkheden. Dit is hét moment om een leuke serie op mijn laptop te kijken. Ik kan me laten bedienen op bed en met een beetje mazzel krijg ik hubby zo gek dat hij me een rugmassage geeft. Altijd naar de zonnige kant blijven kijken!

13 opmerkingen:

  1. Je bent een kenner helaas dus je zult wel weten wat te doen. Toch een paar tips van mij: warmhouden, pijnstillen en bewegen naar geleide van de pijn. Helemaal plat en stil is niet goed, maakt eea alleen maar erger.

    Sterkte jij, waardeloos voor je :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah, pijn in de rug is niet tof. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat akelig. Vervelend, hoop dat het niet te lang duurt. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Auw!!! Hopelijk ben je er snel an af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ai, dat is zeer vervelend. Bij rugpijn ben je meestal compleet uitgeschakeld. Knap dat jij de zonnige kant ervan inziet. Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend én pijnlijk :( Beterschap hoor!!
    En laat je in de tussentijd maar goed verwennen door manlief en zonen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O bah!! Ik hoop dat je snel van de pijn af bent!!! (En niet, net zoals ik, 5 maanden later nog steeds met (soms vreselijke!!) pijn loopt... )
    *beterschap*!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach wat akelig! Rugpijn komt altijd ongelegen en je hebt maar EEN rug. In ieder geval word je in de ruststand gedwongen en een massage is nooit weg natuurlijk maar toch hoop ik voor je dat het snel wat beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah wat erg als je zo verplicht bent om te blijven liggen.
    Hoe is het er nu mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ah, dat is altijd zo naar.. hoop dat je inmiddels weer vrij kunt bewegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aaah beterschap! Je kan nu in ieder geval wel gaan lezen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gaat het alweer een beetje beter? Ik hoop het maar! En anders nog maar eens een dvd'tje erin... Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...