zondag 22 september 2013

Herfstinspiratie

Hoewel ik echt heel erg geniet van dit heerlijke nazomerweer, begin ik stiekem weer in de stemming te komen voor de herfst. Vooral ook omdat de herfst zo mooi is…

bron: Pintererst.com

Als ik dan toch pluspunten moet opnoemen van de herfst, dan is het het aparte licht, de sfeer, het branden van kaarsjes, stamppotten, appeltjes, mandarijntjes, wandelingen door de natuur, roodgekleurde blaadjes, pompoenen en… en appeltaart. O, en ik heb het al eerder gezegd, maar hoewel ik gek op appeltaart ben, heb ik er nooit een gebakken. Nou, dat slaat natuurlijk ook nergens op, hè. Iedereen heeft wel eens een appeltaart gebakken. Dus weet je wat? Ik ga me er deze maand ook eens aan wagen. Met dít recept moet het toch wel lukken? O ja, wat me ook zo lekker lijkt: stroopwafelcake!

De tuin ligt er ondertussen ook al aardig herfstig bij. De sierappeltjes zijn nog iets groenig. Nu moet ik het even in de gaten houden, zodat ik er op tijd bij ben om er iets van te maken. Ik denk dat ik er, met behulp van ijzerdraad, kleine kransjes van ga maken. Zoiets als dit. Of misschien maak ik wel een klein bloemstukje, zoals je hier ziet. O, en ik wil glazen potten vullen met kastanjes en eikels en daar een kaarsje indoen, zoals hier. Ik wil een krans maken, misschien iets als dit. Ik wil heerlijke geurende kaarsen bestellen. Of misschien doe ik wel wat kaneel en sinaasappelschillen in een pannetje, zodat het huis op natuurlijke wijze lekker gaat ruiken, zoals je hier kunt lezen. En pompoenen! Ik wil  (nep) pompoenen wit spuiten en versieren met glinsterdingetjes.

Ach ja, ik ben natuurlijk weer te enthousiast. Ik zal vast niet alles ten uitvoer brengen. Maar een deel hoop ik wel te doen. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

16 opmerkingen:

  1. die stroopwafelcake lijkt me ook wel wat. De herfst is mijn favoriete seizoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig. Het is ook absoluut mijn favoriete seizoen, al kijken mensen mij altijd zo vreemd aan als ik dat zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De herfst is ook mijn favoriete seizoen. Het heeft iets gezelligs en de kleuren vind ik prachtig. Tamme kastanjes zoeken en poffen, bokbiertjes en stoofpeertjes ook helemaal goed naast pompoensoep. Momenteel ben ik bezig met gedroogde hortensia in zilververf te spuiten. Het resultaat mag er zijn, maar pompoenen vind ik zo mooi zoals ze zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herfst heeft nog wel z'n charmes ja. De kleurtjes zijn mooi. De kaarsjes branden weer. We worden wat minder onrustig en zitten weer gezellig binnen. Maar dan...Dan komt de winter. Juist als ik denk: ziezo, nou is het wel weer mooi geweest, gaat het écht beginnen. En dat duurt dan nog tot maart. Het idee dat we nog 6 maanden.... Ik wil er niet eens aan denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm een stroopwafelcake: dat klinkt lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die stroopwafelcake lijkt me heerlijk! Herfst vind ik altijd wat gezelligs hebben, lekker knus :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Appeltaart is niet zo heel moeilijk om te bakken dus lukt je vast wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke ideetjes allemaal voor de herfst :-) Ik vind zelf die krans aan de voordeur erg leuk.. en in de schuur heb ik nog heel wat glazen potten staan... Van een zelfgemaakte appeltaart (echt niet moeilijk om te maken hoor) gaat het ook heerlijk ruiken in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De herfst heeft wel wat, vooral de kleuren en de natuur.Helaas is November niet echt mijn maand en een beetje saai!.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. God, dit is besmettelijk. Waar zijn die eiken als je ze nodig hebt? *gaat gauw kaarsjes kopen*

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha je hebt aardig wat ideetjes op de planning staan! Ben benieuwd naar alle resultaten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zie het al, jij bent helemaal klaar voor de herfst! Zoals jij het schetst ziet het er wel aantrekkelijk uit.
    Helaas aan deze kant zieken vanwege de overgang zomer-herfst-winterrrrrr :-(
    Ik ga ook gauw een appeltaart bakken en pepernoten halen, dat zal wat troost geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk herfst. En die stroopwafelcake klinkt als muziek in mijn oren. Bak ze alvast! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. klinkt goed, ziet er leuk uit, maar. mijn enthousiasme voor de herfst moet nog komen.
    ...
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo,

    Toevallig kwam ik op je blog. Wat mooi die foto's en je verhalen. Ik ga vast en zeker nog terugkomen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...