woensdag 7 augustus 2013

Generatiekloof

Hubby misschien nog wel meer dan ik. Zo kan hij zich absoluut niet bedwingen wanneer een van de vriendjes van onze zoons een broek draagt die ergens halverwege de billen hangt. Want ja, dat is in, hè? Maar tevens is het géén gezicht (vinden wij dan). “Hijs je broek eens op,” zegt man meestal bot. Of: “Ik zie je onderbroek, joh!”  Oudste en jongste zijn wel zo slim om hun broek thuis netjes op te trekken. Het zou me niets verbazen wanneer ook hun vriendjes de boel even flink ophijsen voordat ze hier aanbellen ;) Wat ze buitenshuis doen, weet ik natuurlijk niet, want die afzakkende broek blijft op de een of andere manier trekken. Ha, en dan te bedenken dat er vroeger niets ergers was dan wanneer iemand je onderbroek zag. Dat was echt de ultieme vernedering. Tijden veranderen overduidelijk.

Er zijn wel meer dingen die ik niet helemaal bij kan benen. Zo heeft het best even geduurd voordat ik eraan gewend was dat privacy niet bestaat. Ook niet in dit huis. Nog steeds zeg ik vaak: “Wat zeg je?” Terwijl ze het dan tegen de Playstation hebben. Als ze Engels praten, weet ik meestal wel gelijk dat het niet tegen mij gericht was ;)

Het gebeurt wel eens dat ik vers uit bad kom en in een badjas gewikkeld de kamer van jongste binnenkom om hem te vertellen dat hij nu echt moet slapen. Vanaf de TV kijken een paar vrienden van zoon me dan olijk aan (een of andere constructie met de laptop en de webcam). “Halloooooooo Reginaaaaa!” roepen ze dan enthousiast. Ik wuif als de koningin en sis tegen de jongste dat hij nu echt met slapen. Terwijl ik mijn badjas bij elkaar houd, loop ik de kamer uit.

Nog even terugkomend op de kleding… Ik vind het ook maar raar dat die kinderen een onderbroek onder hun zwembroek dragen. En niet alleen eronder, er moet natuurlijk ook een stuk bovenuit steken. Waarom? WAAROM NOU TOCH? Wie interesseert het wat voor merk onderbroek je draagt? En waarom moet je er mee te koop lopen? Ik snap er oprecht niets van ;) Het Tikibad moest gisteren 2,2 miljoen liter vers water in het zwembad pompen omdat de vervuilingsmeters op tilt waren geslagen. Volgens een woordvoerder van het bad had dit veel te maken met vieze onderbroeken. Ha, zie je wel. Onder een zwembroek hoort geen onderbroek. Het is onzinnig. En het is niet hygiënisch.

Er komt geen onderbroekenverbod in het Tikibad, want dan tast men de privacy van de mensen aan, zegt men daar. Over deze woorden moest ik toch even nadenken. Mag Hubby dan ook niet hard roepen: "Ik zie je ónderbroek, hóór!” Is dat ook een aantasting van de privacy van onze lieve zoontjes en hun vriendjes? Moeten we ons gedrag misschien aanpassen?

*denkt na*

Neh. Doen we niet, hoor. Zoons staan ook nooit stil bij onze privacy. Bovendien zijn wij hier thuis nu eenmaal niet zo subtiel aangelegd. Wij hakken hier met de botte bijl. En ‘so far, so good’ :)

6 opmerkingen:

  1. Hahaha..*lol* Ben het wel met jullie eens; ik vind het ook geen gezicht! Maargoed..het zal er wel bij horen! Het is ook vaak een kwestie van iets niet kennen & de jeugd doet gewoon wat hip is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook niet zo van de hints en fluwelen handschoentjes... Gewoon zeggen waar het op staat. En buiten dat die broeken er niet uitzien > heb je er wel eens aan gedacht hoeveel liter water erin blijft zitten en hoe lang die dingen nat blijven? Lekker, zo'n klef ding aan je billen :S

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb mij er maar bij neer gelegd dat ik sommige dingen van de jeugd niet snap. Of klink ik nu héél belegen? Ja hè? Nou ja, voor mij een extra reden om me niet in een zwembad te vertonen.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die botte bijl mag ik wel..
    Hier het zelfde probleem. Onderbroeken onder zwembroek (ik vraag mij iedere keer weer af waarom?!) en natuurlijk de afzakkende broek..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, ik moest wel even lachen om dat stukje over jou in een badjas :-)
    Ik snap die mode van 'laaghangende broeken onderaan de kont' ook niet helemaal hoor. Vind het gewoon geen porem! En die trend van onderbroeken onder een zwembroek..? Daar had ik nog niet van gehoord, wat een gekkigheid zeg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn echt helemaal betoeterd die jongens. Hier vandaag tijdens de kindervakantiedagen ook weer allemaal met die broek half op hun billen. En inderdaad: een natte onderbroek onder je zwembroek. Wie bedenkt het toch???
    Meiden zijn trouwens ook allemaal hetzelfde hoor. Zelfde kapsel, zelfde jas, zelfde soort tas op de dezelfde manier dragen. Kuddegedrag!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...