zondag 7 juli 2013

Waaghalzen

Gisteren hebben we echt heerlijk weer gehad. Fijn barbecueweer, maar wat de kinderen betrof ook uitstekend weer om een duik in het kanaal te nemen. Ik ben niet zo voor dat kanaalzwemmen. Ik vind het vies (in werkelijkheid schijnt het helemaal niet zo vies te zijn, maar in mijn hoofd is het dus smerig) en ik vind het eng. Waarom eng? Omdat ik jongens heb en jongen laten zich niet gezapig in het water zakken. Nee, dat moet met een spectaculaire sprong vanaf het hoogste punt van de brug, het liefst met een driedubbele salto. Gisteren ging ik samen met mijn schoonmoeder en hond L. een kijkje nemen en echt, mijn hart stond stil…

En daar gingen ze dan!

Gelukkig zijn ze veilig in het water gekomen en hielden ze het daarna voornamelijk bij poedelen en hond L. in het water krijgen (die eerst wel wilde, toen toch maar niet, daarna wel maar alleen met zijn kont, daarna bij nader inzien toch maar niet en begon te blaffen, daarna alleen met zijn voorpoot, enz. We hadden het er maar druk mee, dat begrijp je wel).

De barbecue was gezellig en lekker. We zijn alleen in een oude val getrapt. We hadden echt veel te veel vlees, stokbrood en andere zaken, waarvan we dachten dat we niet zonder konden, ingeslagen. Tja, onze laatste zelfgeorganiseerde barbecue was alweer een jaar geleden want het was gewoon steeds prutweer. En nu het eens geen prutweer was, waren we misschien een tikkie enthousiast geweest bij het inkopen.

Ach ja, vandaag gaan we gewoon nog een keer aan de barbecue en als het echt moet maandag nog een keer. Het zal een straf zijn, dat begrijp je wel, maar wat moet, dat moet ;).

Maar weet je wat? Misschien doe ik wel een receptje online van de overheerlijke Amerikaanse Koolsalade die we er altijd bij eten. Als ik er aan denk een foto te maken voordat we beginnen met eten, tenminste!

{Dag 13 van dertig dagen bloggen}

8 opmerkingen:

  1. Griezelig! Ik vind zoiets ook eng om te zien, maar gelukkig zie je niet alles wat ze uitspoken (mijn zoon haalde het ooit in zijn hoofd om te gaan bungeejumpen tijdens een vakantie).
    Wij hebben ook nog een heleboel vlees over van onze BBQ afgelopen donderdag, jongste was jarig die dag maar het was een stuk kouder. Vandaag halen we alles uit de diepvries en maken de rest vanavond op. Heerlijk dit weer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aijaijai! Daar zou mij ook de schrik van om het hart slaan! Maar die jong'n zien er gewoon geen gevaar in. Wij gaan over 2 weken naar Rhodos en daar schijnt één of ander waterpark te zijn met 'vét zieke' glijbanen ... ik ga niet kijken :-s
    Ook geen echte waterrat trouwens, die hond L. ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het ook vies dat water. Dus dat is niet zo? Ik spring er toch niet in en heb gelukkig ook geen waaghalzen om mij heen die dat wel doen. Ja vanavond gaat bij ons de BBQ ook aan. Wij hebben ook in de loop der jaren geleerd om niet te veel vlees uit de vriezer te halen en niet te veel randverschijnselen te maken. Turks broodje erbij ipv stokbrood, heerlijk.
    Botervliegje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iek, wel stoer en niet vallen hoor!...En heerlijk dit weer, genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een dynamiek spat er van je foto's af, leuk! En ach als ik soms zie wat voor capriolen onze kids en hun vriendjes op de trampoline uithalen. Zelfs Dion.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh, mijn vader deed dit vroeger ook als jochie; van de brug in 't kanaal springen. Brr, moet er zelf ook niet aan denken hoor ;-)

    Je hebt er mooie foto's van gemaakt! Vooral die met de sprong is gaaf! Heb je die ergens mee bewerkt? En ging L. niet in het water? De onze zou er zo in zijn gesprongen, hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze foto is bewerkt in Picasa. Volgens mij heb ik 'focuszoom' gebruikt!

      Verwijderen
  7. hahaha geweldig! en ik vind dat ook vies, snap je volkomen. ^^
    (die kanalen, niet de bbq, maar dat snap je. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...