donderdag 11 juli 2013

Valsspelen

Ik speel vandaag gewoon vals.

Ik heb eigenlijk geen zin om een blog te schrijven en doe dat dus niet. Maar het mooie is dat dit dus automatisch toch een soort van blog is, hè hè. Het geeft me een voldaan gevoel. Soms is het gewoon fijn om een beetje vals te spelen.

Bijvoorbeeld door binnen een kwartiertje een maaltijd uit een pakje in elkaar te draaien en dan ongegeneerd complimenten in ontvangst te nemen.

Jezelf bewonderen in de spiegel in een ruimte met precies de juiste belichting en dan werkelijk vinden dat je er toch maar goed uitziet.

Net op het moment lachen waarop iemand een grapje maakt. Eigenlijk omdat je aan iets mafs denkt, maar de persoon die bij je is denkt dat je haar/ zijn grapje geweldig vindt, ziet ineens zijn eigen briljante humor in en barst ook in lachen uit. En jij lacht dan ook nog maar wat harder, hahaha, om de boel niet te bederven. Ondertussen heb je geen flauw idee waar het grapje over gaat.

Op de weegschaal gaan staan wanneer je net herstellende bent van een buikgriep en dan netjes in je afvalgrafiek noteren dat je drie kilo afgevallen bent.

Iemand opbellen voor de gezelligheid, ontdekken dat die persoon jarig is en dan beamen dat je inderdáád belde om te feliciteren.

En ik weet nog meer voorbeelden, maar schrijf ze lekker niet op (’t moet geen echt blog worden, natuurlijk).

Zo, ik ga weer. Kijken of er nog ijs is, ofzo.

{dag 17 van dertig dagen bloggen}

6 opmerkingen:

  1. Haha, gelukt!

    Ik vind het ook wonderbaarlijk dat wanneer ik op mijn blog schrijf dat ik een dagje spijbel, geen zin heb, of inspiratieloos ben, ik daar de meeste reacties op krijg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach je zodra je wat plaatst is het een blog. Dus echt vals spelen is het niet toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit noem ik geen valsspelen. Je speelt vals als je alleen een titel plaatst met "Sorry, vandaag geen blog" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb vandaag geen zin om te reageren, maar omdat ik dat toch even kwijt moest, heb je er toch een reactie erbij ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha herkenbaar, langs elkaar heen praten, niet dezelfde humor hebben en toch samen lachen (tenminste op hetzelfde moment)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...