dinsdag 9 juli 2013

Niet best, nee

 

En? Hoe gaat het met afvallen?

Niet best. Een groot deel van wat ik aan kilo’s kwijt was, is er weer bij gekomen.

Een gezonde leefstijl gaat bij mij niet vanzelf. Van mezelf ben ik niet sportief en maak ik de gang naar de keuken vaker dan goed voor me is. Ik moet mezelf er steeds op wijzen wat gezond is en niet gezond en dat ik nú een uurtje moet sporten. Zit ik eenmaal in de juiste routine, dan voel ik me kiplekker en dan wil ik nog wel wat gewicht kwijtraken. Maar heb ik andere dingen aan mijn hoofd en let ik daardoor éven niet op… dan is het zo gedaan met mijn gezonde leefstijl en komen de kilo´s juichend en zo snel mogelijk weer terug.

Zeuren mag niet, natuurlijk, want ik ben zelf degene die de boel weer in gang moet zetten. Ik moet weer beginnen met sporten en ik moet ophouden met dat gegraas tussendoor.

Omdat ik ondertussen afvalexpert ben, weet ik wel waar ik het meest van afval. Ik heb van alles gedaan. Sporten met de wii, 30 day Shred van Jillian Michaels, yoga en God mag weten wat nog meer. Gelukkig vind ik het allemaal leuk om te doen, dus de afwisseling zal ik blijven zoeken. Maar waar ik persoonlijk het meest van afval is… en je zou het niet echt verwachten… wandelen. Ik denk dat hond L. de komende tijd dus gezellig met me mee gaat sporten, of hij dat nu leuk vindt of niet (trouwens bij hem mag er ook wel hier en daar een pondje af, hoor). En ik ga proberen weer regelmatig met Leslie Sansone te lopen. YouTube staat vol met workouts van haar, dus ik heb er altijd een bij de hand. Trouwens, ze zijn allemaal hetzelfde, hoor. Het is gewoon een kwestie van op de plaats wandelen en af en toe een been of een arm in de lucht gooien ;)

leslie2

Is dat dan niet heel saai? Ik vind van wel, ja. Maar daar heb ik wat op gevonden. Wat ik doe is mijn laptop, met een wandelende Leslie, naast de tv zetten. Met één oog hou ik Leslie zo’n beetje in de gaten en kopieer ik haar bewegingen, met mijn andere oog kijk ik naar het programma van mijn keuze. En dan het liefst een niet al te zwaar programma.

Vanavond om 19.38 komt dokter Phil. Mooi, Leslie en ik zullen er zijn!

{dag 15 van dertig dagen bloggen}

 

11 opmerkingen:

  1. 'Ik denk dat' en 'ik ga proberen' ... alweer een uitdaging, suc6! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na al die pogingen ben ik allang niet meer zo zeker van mijn zaak. Het blijft mijn zwakke punt, hè. Maar wie weet, dit keer. Heel misschien ;)

      Verwijderen
  2. Ik heb haar videos en ik moet ze zeker gaan gebruiken.
    Mijn beste vriend (hond) is 3 weken geleden overleden dus al m' n wandelingen zijn gestopt
    Bewegen is een van de dingen waardoor ik mij weer beter zal voelen.
    Mona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat naar dat je hond is overleden. Daar zul je wel veel verdriet van hebben. Sterkte ermee! Enneh, bewegen helpt zeker om je beter te voelen, merk ik zelf ook altijd.

      Verwijderen
  3. Ik visualiseer het plaatje nu. ;-) Enne, succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jaaaaaa, leslie is onze vriendin! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bewegen is prima en zeker met wandelen of joggen,dribbelen. Maar vooral het eten is de hoofd oorzxaak en dat is nog niet zo eenvoudig en per mens is dat allemaal verschillend.Daarom is er in feite geen 1 methode die een ieder voor zijn leven zal helpen, het is tijdelijk.
    Wat te doen?, ik denk zelf dat wanneer je het aantal kilos wat je bent aangekomen in een bepaalde tijdsbestek, dat je in die zelfde tijdsbestek weer gaat afvallen qwa gewicht.Ik kan mij niet voorstellen dat je in 1 maand tijd bijvoorbeeld 4 kg bent aangekomen, dus ook niet afvallen 4 kg in een maand.Maar het blijft gemakkelijk roepen van mijn kant want ik heb er niet veel last van...Maar het blijft moeilijk, de knop moet om wat betreft gedachtens, dan zal het anders wezen.
    Veel sucses en het gaat je lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh wat herkenbaar :) ik moet ook maar weer eens wat gaan doen, want hier zit er de klad ook een beetje in. 's Avonds qua eten is mijn zwakke plek, dag ga ik snaaien! En dan is mijn verder zo goed verlopen dag weer verpest! Grr! Was al het gezonde maar tien keer zo lekker :)
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, mooie nieuwe foto's rechts! Ben jij dat in het zwembad? Like!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...