woensdag 17 juli 2013

Leer dansen in een jaar

Ik kwam een time laps filmpje tegen van Karen, een vrouw die leert dansen in een jaar. In het begin van het filmpje danst ze amateuristisch en houterig. Maar al snel zie je dat ze vorderingen maakt. Aan het einde van het filmpje danst ze als iemand die er vele jaren les op heeft zitten.

Ze wilde iets bereiken en door er iedere dag voor te gaan, lukte dit haar.

Ze oefende terwijl ze bij de bushalte stond, in de rij van de supermarkt en op haar werk. Maar vooral oefende ze iedere dag! Wanneer ze echt geen tijd had, oefende ze maar vijf minuten, maar zo was ze die dag toch nog met dansen bezig geweest. Gemiddeld oefende ze zo’n twee uur per dag, wat ze zelf niet veel vindt, gezien een professioneel danser veel meer tijd aan trainen kwijt is.

Ze stelde in de eerste instantie kleine doelen die ook bereikbaar waren.

Ze keek YouTube filmpjes zodat ze diverse stijlen van dans kon bestuderen.

Ze filmde zichzelf en keek de beelden terug, zodat ze kon zien wat haar zwakke punten waren.

Ze hield een journal bij. Daarin schreef ze haar trainingstijden, haar vorderingen en haar doelen.

Ik vind het wel intrigerend. Mij zou je niet dansend in de supermarkt aantreffen (laten we dat maar niet doen, nee), maar ik vind het een interessante gedachte dat je met deze methode van alles onder de knie kunt krijgen. Schilderen, webdesign, beatboxing, tuinieren, fotograferen… Het gaat erom dat je er voor wilt gaan en dat je die focus vast kunt houden!

Nou, wees dus niet verrast wanneer ik binnenkort in SYTYCD opduik. Mits er een senioreneditie komt, tenminste ;)

{dag 23 van dertig dagen bloggen}

5 opmerkingen:

  1. Gaaf hoe ze dit zichzelf heeft aangeleerd! Weet niet of ik de discipline zou hebben om elke dag te oefenen... en dansen in de supermarkt en bij de bushalte?? Dat durf ik niet hoor, haha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mischien heb je deze video al gezien?

    http://newsfeed.time.com/2013/06/19/watch-john-mayer-and-the-prancercise-woman-team-up-in-new-video/

    Mona.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik had zelfs nog nooit van prancercise gehoord. Maar nu ben ik helemaal op de hoogte. En perplex, hahaha!

      Verwijderen
  3. Knap dat ze iedere dag die discipline kon opbrengen. Zo zie je maar als je écht iets wil bereiken ... ;-)
    Ik had dat filmpje van die huppelende dame al eerder gezien, schijnt een hele hype te zijn. Een soort van Marijke Helwegen al huppelend door het Vondelpark hahaha!
    Het ziet er NIET uit, maar als je er zo slank van wordt als deze Joanna, nou ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't is amazing wat je allemaal kunt leren when you put your mind to it and some effort in it. volhouden is echter wel het ding. ik heb al 2 weken geen italiaanse les meer gevolgd #vakantie.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...