vrijdag 19 juli 2013

Hier word ik blij van!

Ik heb het al een keer eerder genoemd, maar dit is één van mijn favoriete sites. Soms heb je je portie ellende via de nieuwssites wel gehad en wordt het tijd voor leuke, positieve dingen. Ik merk dat ik de laatste tijd wat meer het nieuws mijd en me meer probeer te concentreren op de leuke dingen van het leven.

Het is niet heel origineel, ik zie de lijstjes overal, maar het leek me een leuk idee om mijn eigen minilijstje op te stellen van dingetjes waar ik nu blij van word. Het was niet moeilijk om het lijstje te maken.

Komen ze, hoor ;)

 

 

  Dit heerlijke, geweldige, fantastische zomerweer.
Ja, een beetje cliché, maar ik ben er vol van. Geef mij maar lange, warme zomerdagen met heldere blauwe luchten, zonder ook maar een enkel wolkje. Lekker waterijsjes eten. Luieren in de tuin met een dik boek. Opkijken en de hond en de kat in de schaduw zien liggen. Gespat van water. Langsrennende kinderen in zwembroek. Rosé… Ik kan nog wel even doorgaan!

Een spontane pizza-avond.
Alles in huis halen voor een maaltijd, maar op het laatste moment besluiten om vooral niet moeilijk te doen en er een pizza-avond van maken. Eigenlijk is dit ook een beetje voortborduren op puntje 1, want juist met dit weer gebeurt dit regelmatig. Het fijne aan het inlassen van een spontane pizza-avond is dat je ineens veel meer vrije tijd hebt. Je hoeft geen groente meer te hakken, vlees te braden en op te letten dat je de boel niet aan laat branden. Je eet lekker met je bord op schoot, voor de tv, of met dit weer in de tuin. En afwas is er nauwelijks. Ook wel eens lekker!

Bloggen!
Ik heb het bloggen herontdekt. Ik blog al jaren op en af en al die jaren heb ik mezelf regelmatig afgevraagd: waaróm in vredesnaam? Wat heb je aan een blog, behalve dan dat het heel veel tijd kost? Ja, natuurlijk, het contact met andere bloggers is leuk, maar dat contact gaat net zo gemakkelijk met bijvoorbeeld Twitter.
Maar ik denk dat ik het antwoord nu wel weet. Het is leuk om gedurende dag wat te brainstormen over een onderwerp voor je blog. Het brengt een creatief proces op gang en zo kom je van het ene idee op het andere idee. Je wordt er daadwerkelijk creatiever van. En op de een of andere manier fleurt het mijn dag een beetje op. Ook al ben ik de rest van de dag aartslui geweest; in ieder geval heb ik een blogje geschreven ;)  En dit piepkleine stukje op het www voelt weer van mij!

Kinderen met marshmallows.
Onze kinderen, neeftjes (nichtjes hebben we niet) en vriendjes weten het allemaal precies; een barbecue wordt bij ons altijd afgesloten met het roosteren van marshmallows. Tijdens de barbecue staan de satéstokjes al in het water te weken. En na de barbecue, als het eten bij iedereen zo’n beetje gezakt is, gaat de zak marshmallows open. Vanaf dat moment wordt er druk geroosterd door klein en groot. Hond L. staat meestal ook met zijn snufferd vooraan, want ook hij is er dol op. Zelf neem ik niet altijd, maar ik word altijd blij van de kinderen die het er maar druk mee hebben en van de zoete geur die me aan suikerspinnen doet denken.

Het rammelende geluid van een fiets dat aangeeft dat één van de kinderen thuiskomt.
Bij dit weer staat de tuindeur altijd open. Wij hebben een hoekhuis en dat betekent dat de kinderen via een steegje, dat langs de zijkant van het huis loopt, in de achtertuin kunnen komen. Ik herken het rammelende geluid van een fiets precies, het geluid van één mijn zoons die door het steegje scheurt, op weg naar de achtertuin. Soms hoor ik daarbij opgewonden jongensstemmen of muziek. Tieners in aantocht! Hoewel de kinderen al vijftien en zestien zijn, loop ik nog altijd naar de deur om ze te begroeten. Ik vraag altijd hoe het was op school, werk of bij een vriendje, en ik krijg dan altijd een waterval van woorden over me heen.

{dag 25 van dertig dagen bloggen}

5 opmerkingen:

  1. Inderdaad allemaal dingen om blij van te worden :-) Marshmallows, daar zijn mijn nichtjes en neefje ook dol op. En wij (kinderen) zijn allang volwassen, maar als we bij onze ouders weg gaan, lopen ze nog altijd mee naar buiten om ons uitgebreid uit te zwaaien :-)

    Geniet van het zomerse weekend!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn duidelijk dingen waar een mensch vrolijk van wordt, vooral dat van de spontane pizza herken ik :)
    Waar ik zelf heel blij van wordt is het mooie zomerweer en onverwachte etentjes, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie dingen! En bloggen is gewoon heel leuk! Fijn dat jij de spirit weer terug hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes! En wat Desiree zegt daar sluit ik mij bij aan. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jaaaaa fijne dingen! en wat fijn dat je het bloggen weer herontdekt hebt! ^^

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...