donderdag 4 juli 2013

Het perfecte leven

Nergens is het leven vrolijker, mooier en perfecter dan op Pinterest. Nergens zijn er zoveel schattige puppy’s te zien en zoveel beeldschone vrouwen die blijkbaar de hele dag de tijd hebben om hun haar te krullen en een outfit bij elkaar te shoppen.

Ik snuffel graag rond op Pinterest, want zo’n perfect leventje wil ik ook wel.
Ik wil mijn haar ook op een ingewikkelde manier gevlochten hebben met frisse, witte bloemetjes erin. Ik wil ook op een perfecte zomerse dag door een bloemenveld rennen en dan in een split de hoogte inspringen. Ik wil nagels met ingewikkelde patroontjes erop. Een afgetraind lijf. Ingewikkelde yogaposes aan kunnen nemen, het liefst ergens op een klif. Ik wil oogverblindende mooie cupcakes kunnen bakken. Ik wil in een mooi huis wonen met uitzicht over de zee, met een vensterbank zo breed dat ik erin kan zitten. Ik wil met mijn armen wijd door een dromerige mist lopen en daarbij hoogdravende levenswijsheden mompelen. Ik wil lunchtrommels zo opmaken dat het op een waar kunstwerk lijkt. Ha, de kinderen zullen niet weten wat ze zien als ze tijdens de middagpauze de keurig opgestapelde worteltjes en de frisgroene salade in hun trommel aantreffen. Ik wil ballonnen oplaten. En o ja, ik wil gekleurde drankjes in jampotjes serveren. Want drankjes in een jampotje zijn natuurlijk helemaal hip

Bron: Pinterest

Maar bovenal wil ik een schommel boven een zwembad, ergens hoog in de bergen. Kan dat even geregeld worden?

Bij toeval kwam ik op de site van pintester.com De eigenaresse test o.a. recepten en tutorials van Pinterest uit. Het hilarische is dat bijna alles mislukt. Oké, ik weet bijna zeker dat ze echt haar best doet om alles te laten mislukken, want de resultaten zijn werkelijk om te huilen. Maar het is echt grappig en het is leuk dat Pinterest op deze manier op de hak wordt genomen. Ik vind vooral haar sneeuwmansok geweldig, maar ook haar cupcakes mag je niet missen. En zeg nou zelf, het is tien keer leuker wanneer iemand laat zien dat iets jammerlijk mislukt, dan dat iemand een perfect resultaat met een peperdure fotocamera vastlegt voor het lezerspubliek.
Het perfecte leven bestaat nu eenmaal niet. En als het wel had bestaan, was het dodelijk saai geweest!

{blog 10 van dertig dagen bloggen}

7 opmerkingen:

  1. Ik vind het geweldig om op rond te kijken maar tegelijkertijd word ik helemaal gek van alle goeie ideeën. Alles, werkelijk álles is al eens bedacht. Dus wat heb ík dan nog toe te voegen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind pinterest erg leuk, erg veel ideeën idd. Zag vanochtend tennisballen in de aanbieding bij Blokker en dacht gelijk: oh ja wat maakten ze daar op pinterest ook alweer allemaal van. Ik moest me inhouden om ze niet te kopen want:
    - misschien kan ik het niet terugvinden want heb ik het gerepind?
    - was het alleen leuk of ook nog nuttig?
    - straks heb ik weer een paar tennisballen liggen waar ik niks mee doe en ik probeer juist op te ruimen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk al die plaatjes! Geweldig dat die vrouw van alles uitprobeert.. en dat dingen dan mislukken, haha ;-) En gelukkig leven we niet een perfecte wereld, zou inderdaad maar een saaie boel worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Ja, die ken ik! Oók een site waar ik graag rondkijk!:D

      Verwijderen
  5. Saai? Zo'n schommel boven een zwembad zou ik nou niet direct saai noemen hoor! :)
    Maar het is inderdaad wel leuk om de mislukkingen te zien, ik zal eens een kijkje nemen...
    Als ik niet afkick van mijn shopverslaving kan ik wel een faillissement gaan aanvragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik kende pintester nog niet maar ik vind het wel komisch en leuk! :D

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...