dinsdag 2 juli 2013

En zeg’s, hoe bevalt dat bloggen nu?

 

Ik vind het wat, hoor, dat iedere dag bloggen. Ik heb nu een week lang iedere dag een blog geschreven voor mijn challenge en ik moet zeggen dat ik echt bewondering heb voor degenen dit al jaren iedere dag volhouden. Inspiratie is bij mij niet zozeer het probleem. Het kost alleen wel tijd. Meer dan ik had gedacht.

Om mijn blogs niet midden in de nacht nog eens te moeten publiceren, plan ik ze nu in voor publicatie in de vroege ochtend. Iets wat geroutineerde bloggers natuurlijk allang doen, maar waar ik nu pas mee begin. En het beste zou zijn om wat blogs op voorraad te hebben. Maar ja, zover zijn we nog niet, hoor! En om eerlijk te zijn weet ik ook niet of ik ooit zover kom.

Veel bezoekers heb ik natuurlijk niet. Dat vind ik niet gek gezien het feit dat het hier de afgelopen tijd wel héél stil was. Ook mijn bezoekjes aan andere blogs stond op een laag pitje. Petje af voor de mensen die hier nog wél komen. Ben er blij mee!

Maar goed, nu nog drie weken bloggen te gaan. Dat ik het vol ga houden, dat weet ik zeker. Ik bedoel, niemand heeft ooit gezegd dat een blog lang moet zijn, dus al zou ik maar een paar zinnen schrijven of een foto publiceren, dan is het toch weer een soort van blog. Maar hoe ik na die 30 dagen verder ga, dat weet ik niet. Gooi ik straks acuut het bijltje erbij neer en word ik daarna nooit meer in blogland gesignaleerd ? Of heb ik straks zo de smaak te pakken dat ik gewoon lekker doorga? Vind ik misschien een mooie tussenweg? Tja, we zullen het zien.

Ondertussen heb ik toch maar mooi blog nr. 8 geschreven.

{dag 8 van dertig dagen bloggen}

12 opmerkingen:

  1. Haha, dank je wel :)

    Ik ben ook blij dat ik even afstand heb genomen. Het bloggen zelf ging me prima af, gemakkelijk. Maar alles er omheen, kostte teveel tijd. Er kwamen elke dag lezers bij en die hadden vaak ook zelf een blog. Dan wil je ook een bezoekje aan hun plekje brengen, even attent iets terug schrijven. Dat ging dus niet meer, op het laatste, werd me echt teveel.

    Ik kom half augustus terug, is het plan. Tot die tijd geniet ik van de afstand en de rust.

    Succes verder jij! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor! En inderdaad respect voor degenen die het elke dag doen, gewoon het jaar rond! Bij mij is het gebrek aan inspiratie...gebrek aan goede apparatuur (ik heb bijvoorbeeld wel goede fototoestellen e.d., maar geen goede bewerkingsprogramma's, geen goede computers, geen goede fotoscanner, een laptop zonder geheugen... naja, kost vaak te veel moeite om iets moois te produceren). Dus vaak schiet ik met m'n telefoon de plaatjes...en meestal van m'n kringloopvondsten :) En af en toe van wat anders onzinnigs ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat maakt het uit?? We hebben nu weer iets te lezen. Ik blog ook alleen maar als ik er zin in heb! Het is soms weken stil ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ja 'vroeger' plaatste ik ook elke dag een logje en ging ik een hele rij andere blogs langs om te reageren. Erg hè ;-) Dat doe ik nu niet meer hoor! Ik plaats nu 2 of hooguit 3 logjes in een week en dat vind ik prima :-) En dat automatisch plaatsen doe ik (nog steeds) bijna niet.

    Ik ben benieuwd of je na deze challenge de smaak van het bloggen te pakken hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben jij een lekker ding zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet wie jij bent 'Anoniem' *kuch*.

      Verwijderen
  6. Ik heb er altijd een boel in klad klaar staan. Of soms alleen nog maar een titel met een paar woorden waarover ik wil gaan schrijven. En over anderhalve week gaat mijn vakantiereces in.
    Ik hoop dat je in ieder geval niet stopt. Zoek maar een mooie gulden middenweg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. bloggen over bloggen kan idd ook altijd nog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dát we bij jou terugkomen zegt dan ook wel weer wat ;-)
    Ik vind dit in ieder geval een hele uitdaging en doe het je niet na.
    'k Ben al blij als ik weer een onderwerp heb om over te bloggen. Soms heb je de ene keer meer inspiratie dan de andere keer. Het idee van Mrs. T. is wat dat betreft wel handig; een titel met een paar woorden klaarzetten waarover je wilt gaan schrijven ... hm ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik hoop niet dat je er na deze challenge de brui aan geeft en iedere dag hoeft toch ook niet?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...