zaterdag 20 juli 2013

Club Tropicana

Lekker niks doen. Genieten van het weer.
Helaas is er ook nog zoiets als het huishouden. En je kunt dit best even uitstellen, maar op een gegeven moment moet je toch weer wat doen.

Dus terwijl de temperatuur gisteren behoorlijk steeg, ging ik met de stofzuiger door het huis, poetste ik toiletten, de badkamer, deed ik een paar wassen en sopte ik zelfs een keukenkastje uit (ja, enkelvoud, het moet ook alweer niet té gek worden).

Ondertussen was er een zwembadparty in de tuin. Vier jongens en een meid plonsden een beetje in het rond en lagen op handdoeken te kletsen. Muziekje erbij, jeweetwel, lekker chill ;) Jongste ging tussendoor nog wel even twee uurtjes bij de Plus werken (Plus geeft méér, véél meer, roept hij nu de hele dag op hysterische toon). Hij heeft dit bijbaantje als vakkenvuller sinds kort. Zijn folderwijk had hij al een tijdje terug eraan gegeven. Niet omdat hij lui is (nou, oké, een beetje), maar vooral omdat hij het verschrikkelijk vond om zijn werk in zijn eentje te moeten doen. Als er iemand sociaal is, is hij het wel. Hij wil mensen om zich heen en als hij werkt en af en toe een praatje kunnen maken. Oudste heeft zijn folderwijk nog steeds. Hij vind het juist fijn om een paar uur te werken zonder gezeur aan zijn hoofd. Daar zijn mijn kinderen dus duidelijk heel anders in.

Ik moet zeggen; ik hou ook niet van teveel gezeur aan mijn hoofd. Ik geef oudste dus groot gelijk. Eigenlijk vond ik het best relaxed om op zolder een paar wassen te draaien, terwijl de kinderen beneden deden alsof het hier Club Tropicana was (en de drínks waren ook for free. Ijsjes ook) (btw, hoe kan het dat we destijds niet doorhadden dat George Michael gay was, het lag er wel errug dik bovenop ;D) (de kinderen draaien momenteel trouwens liever dit nummer).

Het is hier weer schoon, dus ik denk dat ik morgen de dag wel weer buiten door kan brengen. Met dit warme weer moet je gewoon niet overdrijven, vind ik.

{dag 26 van dertig dagen bloggen}

4 opmerkingen:

  1. ik heb ook de hele week amper huisgehouden, dat maakt 't allemaal nog lekkerder juist ^^
    en idd, hoe konden we daar overheen kijken hahahaha #george ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dolce far niente. Heerlijk hoor, ik doe ook niks. Het is hier nog ietsje warmer dan in Nederland. Het enige wat ik doe is tijdschriften, boeken en blogjes lezen en zwemmen. O ja, en eten. En drinken niet te vergeten.
    Wat ben je al goed op weg zeg met die 30 dagen bloggen. Stop je straks of ga je gewoon door naar de 50 of de 100?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk niet dat ik iedere dag blijf bloggen. Maar wel meer dan ik de afgelopen tijd heb gedaan. Na dit moet iig een paar keer per week toch wel lukken?

      Verwijderen
  3. Lekker vakantiesfeertje bij jou in de tuin :)
    Helaas gaat dat huishouden altijd door. Maar bij deze temperaturen zet ik alles wel op een laag pitje; alleen het hoognodige.
    Euh ... nu hoor ik steeds dat nummer van Wham! in mijn hoofd met daarbij het beeld van George Michael in een véél te hoog opgetrokken broekje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...