vrijdag 5 juli 2013

Buiten

Het was zo´n dag.

Zo´n dag waarop het heerlijk weer was, en ik aan mijn computer gekluisterd zat. Er moesten wat dingen afgemaakt worden. Door omstandigheden was ik er niet eerder aan toegekomen, maar nu moest ik spijkers met koppen slaan.

De tuindeur stond open, zodat hond L. van binnen naar buiten kon sjokken en van buiten naar binnen. Terwijl ik zat te tikken kon ik de vogeltjes horen fluiten. Af en toe wierp ik een blik door het keukenraam. De lucht was blauw en  er fietsten mensen in zomerkleding voorbij. Vriendjes van de kinderen druppelden binnen. Ze hadden het over logeerpartijen, zwempartijen in het kanaal en uitstapjes naar de stad.

Ik werkte wat chagrijnig verder, maar wist dat ik nog steeds niet mocht klagen. In ieder geval zat ik niet in een bedompt kantoorgebouw. En ieder geval was het uitzicht uit het raam mijn eigen vertrouwde uitzicht. Voor de koffie en chocoladepinda´s binnen handbereik viel ook wel wat te zeggen.

Toen ik eindelijk klaar was, ging ik met hond L. naar buiten. Hond L. was een beetje verontwaardigd omdat het later was dan normaal. De zon was ondertussen weg en we vonden het buiten niets meer aan. Daarom waren we binnen een paar minuten weer thuis. Gelukkig zijn de weersverwachtingen voor de komende dagen goed. Hond L. en ik hebben afgesproken dat we daar eens goed van genieten!

 

{blog 11 van dertig dagen bloggen}

7 opmerkingen:

  1. Als je in een bedompt kantoorgebouw je werk af moet maken, wordt het een stuk anders. En die koffie en chocoladepinda's maken het redelijk verdraagzaam toch?
    Ik wens jullie een tropisch weekend toe, lekker zwemmen mét hond L. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat thuiswerken heeft zo af en toe zijn voordelen :)
    NU lekker van het weekend genieten. Het wordt prachtig weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt inderdaad nog de luxe dat je lekker thuis kunt werken... ik zit hier in zo'n duf kantoor ;-) Maar gelukkig wel met uitzicht en raampjes die open kunnen, haha. En de komende dagen schijnt het zomers warm te worden. Heerlijk!

    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In het weekend maar extra genieten van het weer! Lekker naar buiten. ;) Al is thuiswerken met heerlijk weer toch beter dan op kantoor. Daar heb ik nu last van...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, ik werk in een kantoor en zo lang je niet buiten komt is er eigenlijk niets aan de hand. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nu ZES WEKEN VRIJ!!!
    En ik kom ook tijdens mijn werk vaak buiten dus ik mag helemaal niet klagen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gewoon genieten en het gaat mooi weer worden dit weekend...
    Doe je badkleding maar aan en op naar het strand..

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...