maandag 8 juli 2013

Amerikaanse koolsalade

Gisteren was de spitskool bij de Lidl in de aanbieding en heb ik er gelijk twee gekocht. Een voor de zaterdagbarbecue en een voor de zondagbarbecue ;) Uien had ik nog, maar pepertjes moest ik nog kopen, want zonder pepertjes is deze salade lang niet zo lekker (wij houden ook wel van een beetje pittig)!

Wat fijn aan deze salade is, is dat je hem een paar uur van te voren kunt klaarmaken en zolang in de koelkast kunt bewaren. Tijdens de barbecue zelf heb je meestal je handen vol, dus dat is erg fijn!

Wat heb je nodig voor deze salade?

Een fijngesneden spitskool (witte kool kan ook)
2 fijngeraspte wortels
2 fijngesneden pepertjes (kleur maakt niet zoveel uit)
1 fijngeneden ui
5 eetlepels mayonaise
Een paar schepjes suiker (op smaak)
Beetje mosterd
Scheutje azijn
Zout

Bereiding:

Maak eerst de dressing. Dit doe je door je mayonaise in een kommetje te doen en daar azijn, suiker en mosterd toe te voegen. Als laatste een beetje zout. Ik heb geen exacte hoeveelheden staan omdat ik dat een beetje op smaak doe. De dressing moet een romige substantie hebben en zoet zijn. Dus proef gerust even en als het niet zoet genoeg is, doe er dan nog een schepje suiker bij.

De salade maak je door de kool fijn te snijden (tenzij je een zakje gesneden spitskool hebt gekocht, natuurlijk). Voeg er daarna geraspte wortel, fijngesneden ui en twee fijngesneden pepertjes toe.

Als laatste de dressing erdoor doen. Teveel dressing vind ik door deze salade niet echt lekker, dus kijk daarmee uit. En daarna… koud zetten. Wanneer de barbecue daar is, haal je de salade tevoorschijn.

Deze salade is gemakkelijk te maken en lukt altijd. En bovenal is hij heerlijk!

{dag 14 van dertig dagen bloggen}

7 opmerkingen:


  1. Ik heb je weer bijgelezen vanuit Amerika.
    Ik ben blij dat je de 30 dagen bloggen uitdaging hebt aangenomen.
    Ik vind je blogs altijd erg leuk en geniet van je verhalen.
    Blijf bloggen!
    Groetjes en een knuffel voor de hond!
    Mona.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker uit! Ik ga 'm even kopiëren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ben geen fan van kool, maar dit klinkt toch wel goed. #bookmark ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ga ik uitproberen

    Botervliegje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...