woensdag 26 juni 2013

Schilderijtjes

Ik had nog steeds lijstjes liggen. Hier heb ik er al een behoorlijk aantal opgehangen, maar nog steeds had ik lijstjes over. En trouwens, ook genoeg plaatsen in huis die best wat opgefleurd mochten worden.

Ik wil niet alleen maar foto´s ophangen, dus ik heb even rondgekeken wat ik nog meer had liggen. En wat vond ik? Een stukje schoolbordbehang! En daar kon ik wel wat mee!

Het stukje behang kocht ik ooit op Ebay, maar je zou het kartonnetje dat achter het glas zit ook kunnen beschilderen. Bijvoorbeeld met schoolbordverf van de Hema.

Achter het behang zat ruitjespapier, dus het was wel heel gemakkelijk op maat knippen.

Daarna heb ik het beplakte karton weer achter het lijstje gedaan. Het glas heb ik uiteraard weggelaten.

Tja, en dan? Wat schrijf of teken je erop? Ik had eigenlijk niet zoveel inspiratie, dus heb er maar wat opgekalkt. Op een later tijdstip werk ik het wel bij. Ik had nu ook alleen maar korte stompe krijtjes liggen, waardoor zelfs een woord schrijven lastig ging.

schoolbordddd

Je kunt het op de foto niet zien, maar vlak naast de schilderijtjes, aan het raam, staat de keukentafel waar ik vaak aan werk. Hubby bedacht dat ik de schilderijtjes als een soort moodboard kon gebruiken. Ik schrijf of teken in wat voor mood ik ben die dag en als hij thuiskomt weet hij gelijk waar hij aan toe is ;) Uiteraard hoopt hij vooral op een bepaald soort mood, hahahaha.

Hoewel ik hem helemaal snap, wordt dit hem niet, denk ik. Wat het wél wordt, weet ik even niet. Denk trouwens maar niet dat ik nu door mijn lijstjes heen ben. Op mijn slaapkamer heb ik er nog meer liggen. Het is dus te hopen dat er binnenkort weer wat nieuwe ideetjes opborrelen!

{dag 2 van dertig dagen bloggen}

6 opmerkingen:

  1. leuk! ik wil ook altijd van alles met schoolbordverf, maar heb alleen van die groene in zo'n spuitbus staan en daar heb ik echt nog niks mee gedaan en om dan zwarte te kopen, zodat er 2 bussen staan..
    dit zomer mss. mooi weer kunnen we toch wel shaken, dus creatief zijn dan maar ^^

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...