zondag 23 juni 2013

Regen

Eigenlijk weet ik zelf niet precies niet waarom ik dit blog `De geur van regen´ heb genoemd, maar het is alsof ik steeds meer in de naam groei. Want regen doet wel wat met me. Zo vind ik het heerlijk om thuis te zitten wanneer de regen tegen het raam tikt. Het is knus, gezellig, veilig. Je kijkt eens naar buiten. Wanneer je iemand voorover gebogen op de fiets voorbij ziet jakkeren, ben je extra dankbaar dat jíj  binnenzit (iets minder lyrisch ben ik wanneer ik degene ben die daar door de regen jakkert).
        

Soms moet je nog zoveel. Nog even naar de stad iets halen, boeken terugbrengen naar de biep, wat boodschappen halen, enz. Maar je schuift het voor je uit omdat de regen met bakken naar beneden komt. Al wat er op zit is een beetje in huis rommelen. Het is donker buiten en voordat je het weet is de schemering van de middag over gegaan in de avond. Je bedenkt dat al die klusjes best een dagje kunnen wachten en dat je nog wel het een en ander in de diepvries hebt voor een avondmaaltijd. Je haalt eens diep adem en constateert dat zo´n dagje in huis ook wel eens lekker is.

Ook fijn; na een flinke regenbui naar buiten gaan. En dan in een stille wereld stappen, vol glinsterende druppeltjes, de lucht nog zwaar van het vocht. En dan de geur… die specifieke heerlijke geur van regen!  

Het geluid van regen vind ik rustgevend en fijn om bij te werken. Ik werk meestal met een koptelefoon op en dan luister ik naar het geluid van een fikse regenbui op rainymood.com. Voor mij een ideale manier om me te concentreren!

8 opmerkingen:

  1. Jij weet er een hele positieve draai aan te geven :-)
    En inderdaad je komt wel helemaal in de stemming
    met die site. La Place Clichy van Julien Clerc is ook zo'n lekker regennummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou, dan kan jij je geluk niet op dit jaar of wat! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu heb ik geen hekel aan regen, maar was inderdaad erg blij dat het afgelopen woensdagmiddag niet viel! ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind regen ook niet erg, maar zoals het nu is, ook niet. Ik had ontzettende behoefte om me op te laden, had energietekort en nu lukt dat dus niet. Das jammer, toch maar weer aan de kunstmatige vitamine D dus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In tegenstelling tot jou heb ik een schijthekel aan regen. En als je nou zeker weet dat het gewoon de héle tijd gaat regenen ... maar nee. Dán schijnt de zon weer, dus hup boodschappen doen. Kom je buiten, zeikt het weer de lucht uit grrrr! Een korte periode regen maakt me niet uit, maar dit duurt veel te lang. Ik wordt er depri van en velen met mij :-(
    Over een klein maandje op vakantie naar Rhodos, mijn energiepeil weer opladen :-)
    En maar hopen op een mooie nazomer met zwoele avonden ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh heel herkenbaar en toepasselijk nu! Ik schuif t boodschappen doen maar voor mij uit, ben ondertussen druk bezig voor school & check buienradar regelmatig wanneer mijn regen-vrije-kans zich aandient om die boodschapjes droog binnen te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Always look on the bright side of life! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het op de camping ook heerlijk als de regen op het dak kletterd, maar overdag heb ik het wel graag droog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...