maandag 24 juni 2013

Mand

Echt een mand had hij niet, onze hond. Hij lag altijd op een dekbed en dat dekbed was weer afgedekt met een zacht dekentje. Dit voldeed prima. Meneer kon daar lekker op zijn rug zwijnen, de kat kon erbij, wat wilden we nog meer? Vooral ook omdat hij in het verleden al eens een hondenmand en hondentent links liet liggen (meneer is misschien een pietsie claustrofobisch aangelegd?), zag ik geen reden om een hondenmand te kopen.

Toch hebben we nu een mooie hondenmand staan. Hubby heeft hem gekregen van een kennis die hem als een soort wederdienst voor iets maakte. Ik moet zeggen dat de mand prachtig is. Maar vanaf het begin had ik het idee: ‘Daar gaattie mooi niet in liggen!’

Nu we de mand een aantal dagen hebben staan, moet ik er een beetje op terugkomen. Lester gaat er sóms in liggen. Maar… het is wel heel erg soms. Ik bedoel, ik durf te wedden dat hij zijn oude slaapplek mist. De kat daarentegen is zielstevreden. Hij is niet meer uit de mand weg te slaan. Normaal gesproken gebruikt hij Lester als zijn persoonlijke elektrische deken, maar met de komst van zijn nieuw appartement, heeft hij Lester een stuk minder nodig. Je ziet hem denken: “Ha, eindelijk gerechtigheid op mijn oude dag! Eindelijk kan ik mijn bejaarde kattenlijf op een fatsoenlijk plekje neerleggen!

In dat opzicht is de mand een succes. Wat Lester betreft geef ik hem nog even de tijd om te wennen. Maar of dat ook echt gaat lukken? We zullen zien.

Before

After

Knussss

4 opmerkingen:

  1. Ahhh, wat liggen ze daar knus samen op het dekbed! Maar die mand (?) ziet er ook prachtig en comfortabel uit.. misschien gaat Lester uiteindelijk nog wel overstag ;-)
    Onze hond lag ook trouwens nooit in de mand, maar op een dikke zachte mat (schuimrubber) waar m'n moeder om de zoveel tijd een nieuwe hoes omheen maakte :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha! Hond L. kijkt wel een beetje verongelijkt ... maar dat nieuwe appartement ziet er vooralsnog zeer luxe uit! Volgens mij komt het wel goed, het sfeerkaarsje doet het hem :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien komt het nog goed met Lester en zijn nieuwe mand? Ik vind de bovenste foto trouwens geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. let op het kaarsje, zegt ze, hahaha, heb je dat die beesten ook verteld? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...