vrijdag 28 juni 2013

Ik ben geen Martha

Het huishouden gaat me niet als vanzelf af. Natuurlijk, iedereen zal moeite moeten doen om de boel een beetje op orde te houden, maar de een is van nature netter en opgeruimder dan de ander. Helaas ben ik een rommelkont. En hoe graag ik de boel ook opgeruimd en strak georganiseerd wil hebben… helemaal lukt dit nooit!

Ik ben er wel achter gekomen dat chaos in mijn hoofd vaak gelijk staat aan chaos in het huis. Is het in mijn hoofd een rommeltje, dan lukt het me vaak niet om alles opgeruimd en netjes te houden. Heb ik het gevoel dat ik mijn leven onder controle heb, dan is mijn huis spik en span (dit gebeurt helaas niet zo vaak als ik zou willen). Wanneer het een chaos is in mijn hoofd, gedij ik in een nette omgeving, maar juist dan lukt het me niet om die omgeving zo georganiseerd te houden als ik wil. Lekker tegenstrijdig, hè?

Ik ben graag in de buurt van mensen die supergeorganiseerd zijn. Op de een of andere manier heeft dat zijn weerslag op mij en word ik daar kalm van. Ook kijk ook graag op sites die over het huishouden of organiseren gaan. Regelmatig pik ik daar ook daadwerkelijk wat van op. Zo heb ik me eens verdiept in het vouwen van wasgoed (haha, ik moet er zelf om lachen). Vouwen is vouwen, zou je denken, maar sommige mensen maken er een soort wiskunde van. En ik… ik kijk met een diepe zucht naar dit soort filmpjes en word weer helemaal Zen. En als het me dan lukt om iets op die speciale manier te vouwen, heb ik in ieder geval weer een heel klein stukje van mijn leven onder controle.

Mijn handdoeken vouw ik niet zomaar. Nee, ik vouw ze zoals de dame in het volgende filmpje. gênant 

 

En tadaaaaa! Ik kan echt genieten van zo’n perfect stapeltje handdoeken in de badkamer.

Oh, en dan is er ook een manier om hoeslakens met elastiek te vouwen. Na het zien van dit filmpje vouw ik ze altijd op deze bepaalde manier. Het lijkt in het filmpje ingewikkeld, maar het is echt heel gemakkelijk.

Zo, het leven is weer een klein stukje gemakkelijker geworden. En zo heb ik het graag!

{dag 4 van dertig dagen bloggen}

3 opmerkingen:

  1. Ik ben blij dat er deuren voor kastjes zitten, want de hoeslakens zijn hier altijd een rommeltje. Stapeltjes van de handdoeken lukt vrij aardig. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn handdoeken rol ik tegenwoordig op en de hoeslakens vouw ik ook zoals in dat filmpje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...