vrijdag 15 maart 2013

Testbeeld

Ach ja, ik geef jullie maar even een foto van onze zebravinkjes, zodat jullie hier naar kunnen kijken. Helaas kan ik niet anders dan constateren dat het bloggen er weer ernstig bij inschiet. Het is hier druk, druk,druk, momenteel. Mijn hoofd staat gewoon niet naar bloggen.

Oudste is op dit moment druk op zoek naar een vervolgopleiding en dat… dat is niet bepaald gemakkelijk. Hij weet gewoon niet wat hij wil. Het enige wat we voor hem kunnen doen is hem helpen zoveel mogelijk informatie te vergaren, dus deze week zijn we al drie keer naar Zwolle gereden om scholen te bekijken. Oudste is nu zover dat hij twee opleidingen over heeft waarin hij misschien, eventueel, wellicht, mogelijk in geïnteresseerd is, maar een keuze maken lukt hem niet. Daarom heb ik hem opgegeven voor meeloopdagen en dan is het te hopen dat hij wel tot een keuze komt. Tja, het wordt nog spannend.

Met jongste gaat het ook goed, maar hij heeft het probleem dat hij zijn dagen veel en veel te vol plant, waarbij school soms in het gedrang komt. Dat heeft heftige discussies hier thuis tot gevolg en een jongste die het uiteindelijk allemaal begrijpt, maar zich dan na een tijdje toch weer stort in allerlei activiteiten die hij er helemaal niet bij kan hebben. Geloof me, ik hou ervan wanneer een kind actief bezig is, maar soms kun je ook overdrijven.

En ik… ik loop met twee blauwe ogen rond. Een paar dagen geleden kreeg ik het voor elkaar om tegen de glazen wand van een draaideur te lopen. Ik dacht dus dat daar de opening zat… Geen idee hoe ik daar bij kwam. Het gevolg van de botsing was een flinke bult op mijn voorhoofd. De volgende dag was de bult gelukkig weer weg, maar de dag daarná bleek ik ineens een blauw oog te hebben. De dag die hierop weer volgde had ik twéé blauwe ogen! Huh? Vreemd hoe het menselijk lichaam werkt. En daarbij: wat moeten de mensen wel niet denken :/
“Nou,” grapte jongste, “als iemand vraagt wat er is gebeurd, zeg je maar dat je het eten niet op tijd klaar had.” ;)
Eh, ja precies zo zie ik er uit. Gelukkig kan make-up de boel nog een beetje camoufleren. Of lijkt dat weer extra verdacht?

Trouwens, over knullige acties gesproken… Die mok, waar ik het een paar blogs geleden over had? Nou, die is kapot. Na 27 jaar heb ik hem dan eindelijk hard genoeg laten stuiteren waardoor er een oor afvloog. Vervolgens belandde mijn Ziggymok onverbiddelijk in de prullenbak. De storing in mijn motoriek speelt deze week blijkbaar flink op. En de week is nog niet om…

23 opmerkingen:

  1. Ik ben net zo onhandig als jij. Grappig wel. Ik dacht altijd dat ik de enige was :)

    Tsja, het is ook verdomde lastig om te kiezen wat je wilt. Wat je wilt doen en worden. Ik kan me mijn eigen strubbelingen toen ook nog goed voor de geest halen.

    Ach, zebravinkjes? Leuk! Die maken van die schattige geluidjes, heb ze zelf ook ooit gehad. Wat doen ze met die wol die erin hangt btw?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, zo zie je maar, er zijn meer klungels op de wereld! Maar meestal kom ik deze soortgenoten ook niet zomaar in het wild tegen, hoor. Voel me er meestal ook aardig uniek in ☺

      De zebravinkjes gebruiken de wol voor het maken voor een nestje. Ze hebben al een paar keer een ei gelegd en er is ook eens wel eens een ei uitgekomen. Helaas heeft nog geen enkel baby´tje het op de lange termijn overleefd.

      Verwijderen
  2. Haha, die jongste van jou heeft wel humor! :-)
    En kiezen: inderdaad moeilijk, hoor! Oudste hier had vorig jaar had precies het zelfde probleem. Tot op het laatste omdat heeft ie nog getwijfeld, maar het heeft er alle schijn van dat hij op een goed plek zit nu.

    En het niet-bloggen...? Ik snap niet waar je het over hebt! :-) komt er nog een foto van je twee lauwe ogen, eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou dit logje zomaar geschreven kunnen hebben (behalve dan dat van die botsing met de draaideur :-P)). Ik vermoedt dat de hormonen een beetje opspelen? ;-)
    Van bloggen komt het bij ook even niet, gelukkig is er nog zoiets als een oude doos.
    Maar oudste hier zit met hetzelfde dilemma over een vervolg HBO-opleiding. Wordt het PABO of toch Commerciële Economie? Heel uitéénlopend maar ik zie het hem allebei wel doen. Oudste heeft al diverse open dagen bezocht en meeloopdagen gedaan (onder andere in Zwolle), maar kiezen is gewoon hartstikke moeilijk! Nou ja, maar op verschillende opleidingen laten inschrijven en afwachten of hij slaagt ... suc6 met de keuze van jouw oudste!
    Wel een mooi testbeeld overigens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, twee lauwe ogen Evelyn? Oh, nee niet leuk. Blauwe ogen zijn niet leuk. Al zou ik ook wel een foto willen zien. Een blogje voor woordeloze woensdag dan? ;-)
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nee, de foto´s hou ik maar even voor mezelf. En twee lauwe ogen roept vreemde beelden bij me op :D

      Verwijderen
  5. Het bloggen schiet er hier ook wel eens bij in als we het druk hebben. Jammer, maar helaas. Stiekem moest ik wel een beetje lachen om je blauwe ogen en de opmerking van je zoon! Hopelijk komt de oudste er snel achter wat hij nu eigenlijk precies wil gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met het bloggen ben ik eindelijk weer een beetje begonnen zoals je weet. School heeft hier ook vaak niet de eerste prioriteit ; ) Moeilijk om een vervolgopleiding te kiezen als je niet weet wat je wilt. Maar het wordt dus zeer waarschijnlijk Zwolle? Ik zie in de toekomst ook Gio daar naar school gaan, afhankelijk natuurlijk wat hij wil gaan doen. Eerst wilde hij het ambulanceverpleegkundige worden, maar dat is ook alweer veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is zo goed als zeker dat het Zwolle wordt. Daar is toch heel veel keuze aan opledingen en de richtingen die oudste leuk vindt, zitten daar. En ja, lastig kiezen voor een kind, hoor, maar uiteindelijk komt het altijd weer goed, hoop ik dan.

      Verwijderen
  7. Ik vind je testbeeld erg mooi!!
    Overigens heel herkenbaar, druk druk druk dus het bloggen schiet er gewoon bij in. Tijd vrij maken betekend dat er iets anders blijft liggen.
    Voor je zoon ook erg lastig. Hopelijk gaat hij wat aan de mee loop dag hebben zodat hij toch een goede keuze kan maken.
    Suc6 er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. net als Desire dacht ik ook aan horrormonen :( Typisch dat eea schijnbaar naar beneden zakt en nog niet eens allemaal tegelijk: eerst 1 (b)lauw oog en daarna pas nummer 2. Gezellig die zebravinkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaa die keuze weet ik ook nog wel. Lastig hoor! Op advies van mijn moeder met een opleiding begonnen. Achter de computer, met mensen werken, afwisselend werk..het sprak mij ook wel aan. Een aantal jaren later koos ik zelf heel bewust voor de opleiding die ik nu nog steeds doe. Gaandeweg kom je er wel achter wat je leuk vind! Bij de meeloopdag was ik om, dus idd een goede idee om hem daarvoor op te geven!
    En wat een pech heb je deze week..doe het maar lekker rustig aan dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel spannend verhaal verzinnen voor je ogen! Zoiets als: '... en toen sprong ik er bovenop en redde zijn leven... Ja heus!' ;-)
    Schoolkeuzes, het blijft altijd weer spannend.... Succes ermee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. och erme ;-) en dat druk zijn gaat hier ook nog problemen opleveren, gok ik zo, echt alle dagen zijn gevuld met naschoolse activiteiten en dan wil meneer nog spelen en nou ja, nu kan dat allemaal nog, maar mss moeten we het vanaf volgend jaar alvast wat afbouwen ook, ter voorkoming van.
    hoop dat je blauwe ogen snel weer bruin zijn (toch? ^^)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een grappige vogeltjes :-) En spannend voor je oudste, je hebt tegenwoordig zoveel studierichtingen. Weet hij al wel 'n beetje welke richting hij op wil of is dat ook nog een grijze vlek? Hopelijk heeft hij iets aan die meeloopdagen.
    En jeetje... jij dus 2 blauwe ogen. Zo'n bult gaat altijd zakken hè. Ik heb dat vroeger ook een keer gehad; een botsing met een auto en die buil op m'n hoofd werd later ook een blauw/geel/groen oog. Wel lachen die opmerking van je jongste zoon. Je kunt het maar 't beste met wat humor bekijken hè ;-)

    Sterkte ermee & een fijne dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tja, je gezin kan je opvreten...hier ook erg druk dat bloggen er ook bij in schiet!! Maar heb toch wel weer genoten van je log, zo herkenbaar! Behalve dan die 2 blauwe ogen...mmmm...ontkenning is een herkenbaar iets, moet ik al een kamer bij blijf van mijn lijf reserveren voor je? ;) Mens wat ben je toch slungelig, hoe krijg je het voor elkaar!!?? Pfff...heb wel medelijden met je hoor! Moeilijk moeilijk moeilijk dus met vervolgonderwijs...dat herken ik dus niet, mijn kinderen wisten het gelijk...maar kan oudste niet een algemene opleiding gaan volgen waarbij hij dan later een keus kan gaan maken? Nah meid....wens je succes en sterkte hoor....Baai!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat heb jij mooie foto's op je blog! Vond het leuk om te lezen dat er nog meer mensen zo onhandig zijn, geeft mij weer een goed gevoel, haha! Al vind ik het wel vervelend voor je dat je twee blauwe ogen hebt naturlijk!

    Groetjes,

    Luxepaard

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahaha! Ik lach wel maar het is rot hoewel die blauwe ogen inmiddels wel weer een beetje bijgekomen zijn hoop ik maar.

    Ook hier (herkenbaar) een onhandige dame die overal over struikelt en zelfs haar mooie porseleinen vogeltje (gelukkig geen echte) per ongeluk heeft fijngeknepen toen ze een zwaar telefoongesprek moest plegen en dacht dat het haar stressbolletje was. Ook ik wandel zo de sloot in als er een beetje sneeuw ligt. Ook een kennis van mij heeft dit soort dingen. Zij at een decoratie eitje op inplaats van een echte. Maar ook dit is allemaal weer goedgekomen. Pfft. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aaah wat jammer van je mok! Maar je foto is wel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hee, ik was je even kwijt! Wat een sprookjesachtig mooie foto heb je geplaatst. Ik ben benieuwd of oudste zijn keuze intussen heeft gemaakt, het is bijna mei dus het moet haast wel. Jouw blauwe ogen zijn intussen wel weer bijgetrokken denk ik. Over klunzigheid gesproken: ik ben een paar weken geleden 2x achter elkaar gevallen (op zaterdag en op maandag). Ik voel het nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Herkenbaar, zo;n kind wat niet weet welke studie hij wil. Mijn dochter wist het vorig jaar ook niet en dus ging ze er een jaartje tussenuit. Op zich leuk natuurlijk, maar ze weet het nog niet...zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schrijf je nog? Ik wil meer ..! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...