zondag 10 februari 2013

Sneaky sneeuw

Van alle maanden in het jaar heb ik de grootste hekel aan februari. In februari heb ik het gevoel dat we er al een hele winter op heb zitten, maar moeten we nog een heel stuk. Ik denk het voorjaar al in de lucht te ruiken en meen te zien dat het licht anders, voorjaarsachtiger is, maar het weer heeft daar lak aan. En dan nu, die sneeuw, dát was al helemaal niet bedoeling, hè? En al helemaal niet zo fast en sneaky. Gisteren, toen we van huis vertrokken om boodschappen te doen, lag er niets. Maar even later, toen we met een volle kofferbak terugreden, lag er ineens een heel pak. Tssss...  En hoezo gaat het volgende week weer vriezen? Zijn ze nu helemaal gek geworden!

Hubby is ook toe aan voorjaar. Misschien is hij nog wel erger dan ik, want hij telt de dagen zelfs af. “Nog veertig dagen en dan is het nog lente. Nog negenendertig dagen! Nog achtendertig dagen en dan is het lente!” Ja, die heeft er ook wel zin in, kan ik zo vaststellen. 

De kat was vandaag niet blij met de sneeuw, dat mag duidelijk zijn. Maar hond L. vond het opnieuw een feestje. 

Jongste ging gisteravond de sneeuw in en ook nu ging hij naar buiten. Dik ingepakt en in een opperbest humeur. “We gaan een sneeuwpop maken!” beweert hij steeds. Geen idee waar hij uithangt en wat hij doet. Ik heb in ieder geval nog geen sneeuwpop gezien.

Oudste vermaakt zich ook. Ik ben benieuwd of hij vandaag nog creatieve ideeën krijgt, want bij de vorige sneeuwval had hij met vrienden een gigantische penis gemaakt. Daar poseerden ze dan mee (het liefst wijdbeens en liggend, zodat het het leek… nou ja, ik denk dat het plaatje wel duidelijk is) en die fotootjes werden opgetogen opgestuurd naar vrienden, familie, kennissen, buren, trainers, sportmaatjes en mensen die ze misschien één keer hadden gesproken. Sneeuwpret! ;)

Ondertussen tellen Hubby en ik door.

Nog 38 dagen.

Dus.

11 opmerkingen:

  1. ach arme kat. De ellende spat van de foto. Van mij mag het ook warm water regenen of euhh mag de lente beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik heb ook zo'n zin in de lente... kan niet wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is zo moooooiiii en ik ben er ook zo klaar mee hahaha maar 38 dagen zijn zo om natuurlijk ^^ en zag ik die foto niet ook voorbij komen op facebook? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee. Sterker nog; ik heb geen Facebook. En getwitterd heb ik hem ook niet! ;)

      Verwijderen
  4. Die kat!!! Fantastisch!!
    Ik doe met jullie mee en tel ook af. Sneeuw is alleen leuk in de bergen, daar waar je er een week plezier van moet hebben. Dan niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaa mooi gezicht en leuk om te wandelen, maar voor de rest mag de sneeuw ook van mij wel weg! Krijg al lentekriebels dus ook ik tel graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben er ook zó klaar mee. Die koude! BRRRR! Had wel van de week 2x een moment dat het me ineens opviel dat het zowaar langer licht is :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whahahaha had ik verdorie ook hetzelfde met het boodschappen doen! Kreeg je ook het gevoel alsof je uuuuren in de winkel was geweest?
    Arme kat! Hoewel de hond nou ook niet echt schoentjes aanheeft... rare beesten!
    Maar ja, dus, ik ben er ook klaar mee! Bij mij is het trouwens januari of november...de meest vervelend maand..ze staan samen op 1

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het nou ook wel genoeg geweest eigenlijk. Maar ja, zouden ze daar boven luisteren?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat zijn toch wel mooie foto's! En zo zie je precies wie er van de winter houdt en wie niet haha! Wel weer jammer dat de foto's van je zoon niet te bezichtigen zijn, maar oké, ik zie het beeld voor me ;-)
    En ik? Ik vind de winter nie fijn nie en ben ook (allang) begonnen met aftellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier is zaterdag ook weer de nodige sneeuw gevallen... hoeft van mij ook niet meer hoor ;)
    Maar het levert wel leuke foto's op. Mooi die pootafdrukken van Lester en wordt hij nu steeds donkerder op zijn rug? Of ligt dat aan de foto? Enne... ik had eigenlijk ook wel een foto van je oudste zoon verwacht, haha ;-)

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...