zondag 24 februari 2013

Good Luck

Ik ben een beetje verliefd op dit boekje van Erik Kessels en Christine Otten

Eigenlijk viel ik in de eerste instantie op de buitenkant. Zodra je het boekje openslaat, zie je dat de binnenkant zelfs nog veel leuker is. Dit boekje straalt één en al nostalgie uit. Het verhaal is gemaakt rondom echte foto´s, waarvan de herkomst onbekend is. Al lezende vergat ik steeds dat het een verzonnen verhaal was. Dat kwam natuurlijk door de foto´s, maar ook door de huiselijke, intieme toon van het verhaal.

Het verhaal gaat over een stel: Betty en Pierre. Ze hebben een garagebedrijf. Betty straalt één en al levenslust uit. Pierre, meestal in een overal, lijkt een vriendelijke man, maar ik kreeg een wat neutraler gevoel bij hem. Er zijn geen kinderen op de foto’s te zien, maar ze poseren regelmatig met grote poppen die ze blijkbaar verzamelden. Af en toe komt er een donkere man op de foto’s voor. Het is duidelijk te zien dat deze man een goede vriend van het gezin is.

Het verhaal dat rondom de foto’s is verzonnen lijkt levensecht, al lijkt het me sterk dat de dingen werkelijk gegaan zijn als beschreven. En de vraag die me echt bezighoudt is: Leven deze mensen nog en hebben ze ontdekt dat hun foto’s zijn gebruikt voor dit boek? Of hebben familieleden dit ontdekt? Wat vonden ze ervan?

Dit boekje kun je in een paar uurtje uitlezen en is wat mij betreft een aanrader!
  

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Dit boekje wil ik echt een keer lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik het het al een paar keer in handen gehad maar laten liggen. Misschien toch maar 'ns aan wagen dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb em ook en ben er ook dol op. Vind het nog steeds jammer dat ik niet een stapel heb gekocht à 2 euro p.s. Om uit te delen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nostalgie ... lijkt me inderdaad de moeite waard. En de vraag die jou ook bezighoudt: weten die mensen dat de foto's voor dit doel zijn gebruikt en leven ze nog? Best intrigerend. We gaan op zoek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik las hier al eerder overm is gebaseerd op een gevonden fotoalbum van twee onbekende geliefden, te gek, maar idd.. zouden nabestaanden hier weet van hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken het boek niet, maar je hebt mij enthousiast gemaakt...ik zal er eens naar kijken! Leuk dat je het deelde met ons!
    Fijne avond verder!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...