maandag 21 januari 2013

Sneeuwochtend

Hubby moest vanmorgen extra vroeg opstaan en ik kon nog een uurtje blijven liggen. Het slapen lukte niet meer door het geluid van sneeuwscheppen die buiten over het wegdek schraapten. Toen ik opstond en uit het raam keek, zag ik, behalve ijverige buren, een laagje versgevallen sneeuw. Gelijk dacht ik aan oudste die straks weer dapper met zijn fiets naar de middelbare school zou gaan.

Zelf waagde ik me even met hond L. naar buiten om daarna snel weer mijn warme pyjamabroek aan te trekken. Het is ondertussen in de namiddag en ik weet nog steeds niet zeker wat ik van een winterse dag als dit vind. Sneeuw heeft iets romantisch. De kraakheldere, frisse lucht is best fijn. Door de kou buiten, lijkt het extra warm en gezellig in huis. Maar tegelijk heb ik moeite met het tekort aan zonlicht, word ik gek van mijn kurkdroge haar dat statisch in de lucht wuift en baal ik ervan dat ik niet naar buiten kan gaan zonder me in lagen kleding te wikkelen.

Misschien moet ik er maar zoveel mogelijk van genieten? Want die sneeuwdroomwereld heeft wel degelijk iets charmants. =)

13 opmerkingen:

  1. Whahaha ik had precies hetzelfde vanochtend dat ik wakker werd van sneeuwschuivende mensen :D Gelukkig viel ik nog weer in slaap :)
    Ik vind sneeuw verschrikkelijk, maar ik moet er maar in mee gaan, want het ligt er nou eenmaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik vrij ben vind ik het wel leuk, maar nu niet. Fietsen en sneeuw is een lastige combi. Vroeger opstaan, langer fietsen, gevaarlijk. Nee, doe mij maar de lente.

    Nice pics!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het liefst ga ik in winterslaap om pas weer wakker te worden als het lekker warm is. Maar ja, ik kan niet zo lang zonder eten.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo die palm, gaat die dit allemaal overleven?
    Mijn bazin deed er vandaag vier uur over om op het werk te doen. She was not amused.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De palmen hier overleven het ieder jaar nog, dus dit jaar zullen ze het ook wel overleven. Deze soort kan gelukkig wel tegen een stootje!

      Verwijderen
  5. Ik zou zeggen geniet er maar van, zo lang het nog kan.Mooi is de sneeuw, echt genieten gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik word er altijd weer een beetje kind van, erg leuk vind ik sneeuw. Maar het heeft ook wel zo z'n ongemak....hoe krom kan een hoepel zijn...nah ook weer zoiets...een hoepel, ook leuk!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het nu wel heerlijk hoor! Niet meer zo héél koud en een zonnetje erbij... Fietsen doe ik nog niet, ik loop iedere keer naar het station maar intussen is er al goed gestrooid en kan het wel weer. Ook in Amsterdam trouwens, al is de tram ook wel aantrekkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je vloeren mat in de sneeuw schoon maken is een voordeel met de sneeuw en misschien eens je mooie blonde haren door de sneeuw heen halen tegen die electriek gebeuren ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben de sneeuw hier nu wel zat zeg. Ik ben toe aan wat lente zon :-D je hebt wel gelijk wat betrefy de knusheid in huis met de sneeuw buiten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aan de ene kant vind ik die witte wereld ook wel iets hebben. Vooral als het dan ook nog strakblauw is met een zonnetje. Maar aan de andere kant verlang ik ook wel naar het voorjaar hoor! Maar voorlopig zitten we hier in de sneeuw en kou... en statisch haar ;-)

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. geniet er maar rap van dan, overmorgen is 't weer weg. zeggen ze. maar over 2 weken nieuwe ronde, nieuwe kansen. ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben meer een zomer mens, maar af en toe sneeuw kan best leuk zijn. Het ziet er mooi uit. Het is alleen niet leuk als je met het ov moet. ;) Morgen is het volgens mij alweer weg?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...