zondag 13 januari 2013

Oude liefde

Ineens ging die jas die ik eindelijk weer aan kon, toch niet meer zo gemakkelijk dicht. En dan had je mijn laarzen. Vorige winter zaten ze net te strak rond mijn kuiten, dus bleven ze in de doos. Afgelopen zomer paste ik ze bij 30 graden weer aan en constateerde ik tevreden dat ze met gemak over mijn kuiten gleden. En nu, nu het winter is, passen ze weer niet. De laarzen liggen dus nog steeds te glimmen in de doos. Misschien hebben die laarzen gewoon geen zin in de winter. Misschien denken ze wel: ‘Doe mij de zomer maar.’ :(

Ik kan alleen maar constateren dat de afgelopen maanden net iets te gezellig waren. Iets te vaak een flesje wijn opengemaakt, iets teveel onderuit gezakt voor de tv naar een Kerstfilm gekeken, iets te vaak naar buiten gekeken naar het druilerige weer en besloten dat een kort wandelingetje met hond L. ook goed zou zijn.

Hoeveel mensen beginnen op 1 januari wel niet met lijnen? Heel wat denk ik, maar niet ik, ik ben 10 januari begonnen. En lijnen mag je natuurlijk niet zeggen. Nee, ik verander mijn lifestyle, ik herstel de harmonie van mijn lichaam, ik ga mijn lichaam eindelijk als een tempel behandelen. *kuch*

Ik doe geen Sonja Bakker, Weight Watchers Dr. Phildieet, of wat dan ook. Het komt namelijk allemaal op hetzelfde neer. Je moet gewoon iets minder en iets gezonder eten. En een ietsje meer dan iets bewegen. That’s it. En dan het grote geheim: je moet het volhouden! Als je een dipdag hebt, een dag waarop je denkt ‘Fuck it’ en je jezelf languit op de bank terugvindt, met vette vingers en een leeggevreten zak chips, dan moet je de volgende dag met frisse moed weer verder gaan. En dan... dan komt het uiteindelijk allemaal goed. Je hoeft geen Sonja Bakker te zijn om dit te weten! Het enige wat ik wel doe is alles bijhouden op myfitnesspal. Wanneer je daar je verorberde calorieën en je beweging invoert, wordt dat netjes met elkaar verrekend en weet je of je op de goede weg bent.

Omdat ik dus weer iets meer dan ‘iets’ ga bewegen heb ik mijn oude liefde maar weer afgestoft; de wii! Het schijnt dat we nu weer over moeten gaan op de wii U, maar daar heb ik lak aan. Ik heb gewoon weer één van de oude, maar beproefde games van EA Sports Active tevoorschijn gehaald. Ik heb ook EA Sports Active ‘More Workouts’ liggen, maar dat is leuk om later mee af te wisselen.

wii active

Het was even wennen, maar toen stond ik daar weer. Met mijn paarse T-shirt en mijn te grote zonnebril. Kijk, en hoewel het al wat ouder is, kan het nog best hip zijn. We doen zelfs Gangnam style!

 

Terwijl ik verlangend staarde naar een schattig huisje aan een vredig stroompje op de achtergrond, deed ik oefenen met een elastische band

En na een potje tennis werd ik ook over de atletiekbaan gedrild.

Aan het eind had ik 229 calorieën verbrand. Onmiddellijk bedacht ik wat ik daarvan kon eten. Een roomtoetje, 5 handjes chips, een puntje slagroomtaart...

Maar nee, nee, nee, dat doen we natuurlijk niet. Anders schiet het nooit op, hè. Nee, we gaan ervoor. Kijk eens wat een gezonde smoothie ik nam?

We zijn dus op de goede weg. Wie weet kan ik deze zomer mijn winterlaarzen weer aan. Hoe cool zou dat zijn ;)

9 opmerkingen:

  1. Hahaha! Goed bezig! Ik begin nog iets later met lijnen denk ik :p (jaja, het is wel mijn voornemen, want bij mij zijn het teveel kleren die niet meer passen en inderdaad ook laarzen :( )Is het een aanrader die EA sports? Zit daar een camera bij? Ik heb ook een 'ouderwetse' Wii hoor... En ik moet ook maar weer eens op de dansmat en de balance board. zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind EA Active echt een aanrader. Leuk om te doen en goed vol te houden. Maar als je er nog geen hebt, kun je beter gelijk voor EA Active More Workouts gaan, die is nog iets gelikter. Of de laatste uitvoering, EA Active 2, met armsensor. Maar die laatste heb ik zelf ook nog niet uitgeprobeerd.
      Je hebt geen cameraatje nodig. Het cameraatje op de foto hoort bij `Your Shape´, een andere sportgame van de wii.

      Verwijderen
  2. Dit herken ik!!! Maar ik moet dan nog wel ( weer) beginnen.... Mmm, morgen misschien?? Grtz Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, winterlaarzen aan in de zomer. Zonder gekheid: succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zet 'm op!! Leuk dat je dat op die manier kunt doen... Enne, volhouden hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de winter is pas net begonnen, die laarzen trek je over een maandje zo weer aan joh ^^ ik schrok ook toen ik vanochtend maar weer eens op de weegschaal ging staan om bevestigd te krijgen wat ik natuurlijk ook al lang wist. decembermaand, niet goed voor je figuur. maar feesten is gelukkig wel weer goed voor je geest! ^^
    over een maand laat ik je weten of het hier gelukt is, succes daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is wel een leuke manier om te sporten!
    Veel succes hoor, zal je duimen dat je straks in de zomer je winterlaarzen weer past ;-)

    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel succes! Gezond en regelmatig eten, geen tussendoortjes en bewegen zullen al een heleboel kunnen schelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Of de zomer schoenen in de winter ;-).
    Alles helpt, maar het meeste wat er naar binnen gaat en sporten kan het verbeteren.
    Ik denk dat je het moet zien als tandenpoetsen?, je denkt ook niet na over tandenpoetsen, dat doe je gewoon, het hoort erbij...Zo ook met sporten,bewegen en eten, of afvallen...
    Sucses, het kan, maar dan ook voor de komende 10 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...