woensdag 2 januari 2013

Happy 2013!

Al zo lang ik me kan herinneren heb ik een lichte weerstand tegen Oud en Nieuw. Waarom? Ik weet het niet. Ik hou gewoon niet van terugblikken en Oud en Nieuw is één grote terugblik. Ik krijg er een naar, sentimenteel gevoel van. Zo’n zelfde gevoel dat maakt dat ik het heel moeilijk vind om naar baby/peuter/kleuterfoto’s van de kinderen te kijken. Een periode is voorbij en komt niet meer terug. Vaak is dat goed, maar voorbij is voorbij… (nu klink ik als een smartlap ;D)

Natuurlijk zet ik dat gevoel zoveel mogelijk opzij. We maakten er gewoon een gezellige avond van. Zonder oliebollen, maar mét hapjes en vruchtenbowl en voor oudste en jongste een bescheiden vuurwerkpakket. Ondanks het geknal buiten gedroegen hond en kat zich voorbeeldig. Ze leken bepaald niet onder de indruk van het lawaai buiten, dus daar maakten we ons geen zorgen om. Tot ineens iets heel, heel smerigs ons neus bereikte. Ongerust speurden we rond. Ik geloof dat het oudste was die wel een heel speciale cadeautje onder de kerstboom ontdekte, achtergelaten door onze bejaarde kat, die blijkbaar tegen halftwaalf dacht: ‘Ja, dahag, nu ga ik toch echt niet meer naar buiten en als jullie zo dom zijn om geen kattenbak neer te zetten, moet het maar zo…’

De kinderen en ik verlieten de huiskamer zo snel mogelijk. Ik riep nog even over mijn schouder richting man: “Jij bent toch de man in huis? Nóu dan!” Pas een kwartiertje later, nadat Hubby zijn mannelijke plicht had gedaan (en nee, nu zijn we ineens niet meer zo geëmancipeerd, hè ;D), waagden wij ons weer op de bank. Om twaalf uur dronken we een glas champagne. Nou ja, alleen Hubby, die alcohol echt vies vindt, dronk nepchampagne.

Er werd in de straat behoorlijk wat vuurwerk afgestoken. Nu zijn we vaak in het buitenland met Oud en Nieuw, maar van de keren dat we thuis waren, kan ik me niet herinneren dat het zoveel was. Ik heb nog behoorlijk lang buiten staan kijken. Na ruim een uur kreeg ik het koud en ben ik naar binnen gegaan.

En nu zitten we dus zomaar in 2013. Mijn goede voornemens? Hm, eigenlijk heb ik het hele jaar door goede voornemens. Laat ik het zo zeggen… mijn voornemen is dat ik mijn voornemens ook echt uitvoer. Want lijstjes maken is zo gemakkelijk. Misschien is het beter om kleine doelen te stellen en die ook werkelijk te behalen. Dat is dus mijn aanpak voor 2013!

10 opmerkingen:

  1. Dat is een heel mooi voornemen. Succes! En uiteraard een heel mooi 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha jullie hebben ook een kat zonder kattenbak? had ik ook en mééstal werkt dat als een tiet ;-)
    wens je een fijn jaar vol voldoening van al die behaalde kleine doelen! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iedereen viert het op zijn eigen manier, heerlijk toch? Ik vind het vooral erg gezellig! Kon de eerste paar uur niet slapen. Toch wel beladen zo'n oud & nieuw. Heb een niet-zo-leuke periode op stage net achter de rug & dat kwam toch wel ff weer onbewust om de hoek kijken.
    Ik heb een aantal kleine doelen die goed te behalen zijn!! Vooral om bewuster, rustiger leven en stilstaan bij het moment. Lijkt mij heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Happy 2013! Dat is best een goed voornemen, daar ga ik ook eens over nadenken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aan goede voornemens doe ik niet, ik probeer sowieso om overal het beste van te maken. Goede voornemens betekenen eigenlijk dat je vindt dat je dingen niet goed hebt gedaan en dat vind ik een nare negatieve bijsmaak hebben.
    Heel veel geluk in 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons was het dit keer mooi voorwerk. Minder harde klappen maar veel sier.
    Voor mij hoeft het eigenlijk allemaal niet zo. Bang dat er iets gebeurd.
    Fijn dat de dieren het niet zo erg vonden. Die van ons vond het vreselijk. arm dier.
    Een mooi voornemen heb je. Dat zou ik eigenlijk moeten volgen.

    Voor 2013 de beste wensen toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed voornemen! En ik weet niet of het nog mag, maar ik doe het lekker toch: gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een goed idee! Jullie ook alle goeds gewenst voor 2013.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...