zondag 6 januari 2013

Briljante hond

De vaste lezers van dit blog weten al wat een briljante hond we hebben. Echt, hond L. is de slimste, de geweldigste en liefste hond van de wereld! Onze kinderen worden groter, maar soms is het alsof we toch nog een klein kind in huis hebben. Een kind dat we meenemen naar het bos, waar we verstoppertje mee spelen, waar we rondjes mee om de tafel rennen en die we lichtelijk pesten door een bal over te gooien die hij dan moet pakken.

Een kind dat zelfs al behoorlijk wat woordjes kent. Toen hond L. een puppy was, zei ik een keer: “Waar is de hond?” Onmiddellijk zag ik een klein koppie boven een struik uitkomen in de tuin. Ik moest lachen en vond het grappig dat het beestje, zo klein als hij was, al begreep dat hij ‘de hond’ was. En sindsdien heeft Hond L. nog veel meer woordjes geleerd.

Woorden die hij kent:


Bal
Wandelen
Bos

Oma (als hij dit woord hoort, gaat hij uren voor het raam staan ijsberen, in afwachting van...)
Ga je mee naar oma?
Ga je mee uit?
Plassen
Poepen
Tak
Neem je die tak mee naar huis?


Goed zo!
Namen
van gezinsleden, familieleden en andere mensen die hier over de vloer komen
Eten
Kaas (dit is, na ‘oma’ toch echt zijn meest favoriete woord)
Poes
Cracky Snacky (nep-Tucs van de Lidl, waar hij gek op is :D)
Bam Bam (naam van de poes, die eigenlijk een kater is, maar we noemen hem tegen hond L. een poes)


Slapen
Puppy
Dag mag niet!

Op de bank
Van de bank af!


Linksaf
Rechtsaf
Rechtdoor
Baasje
Baasje komt eraan!


Naar je plaats
Melden!
(een overblijfsel van zijn blindengeleideopleiding waar hij gelukkig voor gezakt is;D)
Blijf
Wil je iets lekkers?
Wil je water?
Brokjes


Geef eens een kusje! (hierop volgt een lik over je neus)
Af!
Kom!
Naast
Kusjes
Knuffelen
Lekker Kriebelen
Zit
O nee, heb je alles opgegeten? NAAR JE PLAATS!
Lig


Ga je mee?
Even wachten
Hierrrrrr!
Vrouwtje
Ga je lekker slapen?


Roedeleider
(zo noemen we baasje wel eens als grapje en dat heeft hij gelijk opgepikt)
Koekje
Niet doen
Hoog!


Kom, naar de auto
Hondjes!
Kom eens uit het raam kijken!
Pak de bal
Zoek!


Los!
O nee, wat heb je gedaan?
Nu ben ik boos
Sok
Bot
Poot
Andere poot


 

Kom mee naar boven
Je bent zo lief
Je bent stout!
Wil je spelen?
Touw
In de tuin


Naar buiten
Kom, dan ga je aan de riem
Waar is je riem?
Ik ga je pakken, hoor!
Pak je staart!
Je moet in bad
O nee, het regent
Zal ik je afdrogen?

Jullie zullen het nu wel met me eens zijn dat hond L. uniek is. En dat het geweldig is dat juist deze geniale hond bij ons woont. Natuurlijk zijn we daar erg dankbaar voor. Nou, tijd voor een blokje om met Einstein Hond L. Het is heerlijk weer vandaag!

16 opmerkingen:

  1. Voor een hond ie wel geslaagd ;) (Je kent mijn aversie toch?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, en daarom beschouw ik je woorden als compliment, haha!

      Verwijderen
  2. Hahaha, wat een heerlijk beest. Die foto met zijn poten zo heerlijk naar voren vind ik geniaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die, die vind ik ook geniaal. Die met die dikke hondenneus ook trouwens!!

      Verwijderen
  3. Ha wat geweldig leuk dit te lezen en te bekijken. Mijn man zegt tegen onze ( stok stok oude hond) "waar zijn mijn schoenen dan?" en ondanks het feit dat hij doof is en blind reageert hij als de bliksem. Dan is het tijd om uit te gaan. Maar..."Je moet in bad" verstaat hij niet. Vreemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaan baasjes na verloop van tijd nou meer op hun hond lijken of was dat nou andersom? In het eerste geval vind ik jou ook best knap hoor!! Einstein was het toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. *grinnik* Onze Teun kent ook nog de vraag: "Ga Skippy eens halen!' Dan rent hij naar binnen, pakt Skippy bij zijn oor en sleurt hem mee naar de bijkeuken. Hij weet: we gaan uit dan! Hahahaha Slim hè?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahahaha...geweldig!! Mijn complimenten hoor...ik zal het logje eens aan Boris laten zien! ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke foto's.
    Wat een lekker bekkie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat kent hij al veel woordjes! En die foto's erbij zijn zooo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahahaha het is echt jullie kindje he <3 knap hondje, hoor. en hij is ook zo mooiiiii ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuke log en leuke hond!! Eigenlijk wilde ik zeggen dat onze hond toch echt de allerleukste is, maar vooruit: ze staan samen op één:)

    Liefs Onzeweg

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij heeft Hond L. dit stiekem zelf getypt!! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Allereerst nog de beste wensen voor 2013!

    Wat een leuke log heb je gemaakt van jullie lieve hond. Als ik dit allemaal zo lees mis ik onze hond toch wel hoor..! Dat was ook zo'n lieve goedzak die veel dingen begreep.
    Mooie foto's heb je er tussendoor geplaatst, vind vooral de 6e foto van boven grappig... waarop L. gestrekt op z'n rug ligt :-)

    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat super geweldig, stiekem mis ik mijn kleine rakker nu wel sinds dat ik uit huis ben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super leuk artikel om te lezen :3
    Ik ben echt helemaal gek op honden!
    We hebben zelf thuis 2 newfoundlanders die super eigenwijs zijn, haha :P

    Leuke blog touwens, ik volg je ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...